Doxa-tråden

Artig at Doxabølgen var på sitt høyeste for et par år siden. Da får vi som liker Doxa med de fargerike, glade og rene urskivene og den herlige urkasseformen på BOR-lenken - nyte alle modellene som finnes i dag uten LE-fokus (og pre-order hysteri) og ulike tredjepartslogoer på urskiven. Man kan sikkert si mye om den nye ledelsen hos Doxa, men at de produserer disse herlige armbåndsurene uten LE-tilsnitt er jo et stort pluss, synes jeg. :)

Andre armbåndsur blir litt kjedeligere etter at man har oppdaget Doxa SUB 300/300T for å være helt ærlig. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Doxa SUB før når jeg så på dem for noen år siden, men dette LE-tullet bidro til at man avstod den gang. Heldigvis ikke slik nå.

_1210533.png

_1210458 (1).jpg

Nyheter fra Doxa! Sub 200 C-GRAPH. Litt usikker selv på hvordan de treffer her, egentlig... Uansett gøy at Doxa er på offensiven for tiden;)

Jeg liker designet på 200-kassen, det er eldre enn det designet som er brukt på 300 og de andre Doxa modellene. Men om jeg skulle gå for et 200 design hadde det heller blitt standard Sub 200. 300T er fremdeles min favoritt.

• Liker
Reaksjoner: urtid
Jeg liker designet på 200-kassen, det er eldre enn det designet som er brukt på 300 og de andre Doxa modellene. Men om jeg skulle gå for et 200 design hadde det heller blitt standard Sub 200. 300T er fremdeles min favoritt.
Jeg er er på ingen måte noen ekspert, og visste ikke 200-designet var eldre. Jeg trodde det var noe som var av nyere årgang, men må nok lese meg opp litt her. Selv holder jeg nok en knapp på 300-designet, men 300T er tett opptil! Har nå eid begge deler og må si det er overraskende mye klokkeglede i Doxa:cool:

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Den 200 C-graph-chronoen ser jo OK ut, i alle fall om man bare ser den rett forfra. Men altså 17,25 mm høy! Det er myyyye....

Og på gummi ser den passe sommerlig og sportslig og egentlig ganske kul ut. Men den lenka med de forjævlige endestykkene:eek:

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Den 200 C-graph-chronoen ser jo OK ut, i alle fall om man bare ser den rett forfra. Men altså 17,25 mm høy! Det er myyyye....

Og på gummi ser den passe sommerlig og sportslig og egentlig ganske kul ut. Men den lenka med de forjævlige endestykkene:eek:

En aftermarket tilbyder av endestykker hadde ikke kunnet bomme så jævlig som dette på første forsøk. Vi snakker altså her om en ny modell til 33K ferdig importert...

doxachrono4-jpg.1582361

doxa-sub-200-c-graph-chronograph-5-jpg.1582366

• Liker
Reaksjoner: Trifide og krille
En aftermarket tilbyder av endestykker hadde ikke kunnet bomme så jævlig som dette på første forsøk. Vi snakker altså her om en ny modell til 33K ferdig importert...

Ny eller gammelt management, man slipper ikke slikt ut på markedet. Hva tenkte de på? Jeg har jobbet med quality management siden forrige årtusen, dette er skremmende.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver og krille
Har Doxa nytt management? Er de kjøpt opp eller noe sånt? Har ikke fulgt så mye med der de siste årene.