Dine keepers/din ultimate samling.

Morsom tråd!

Har forsøkt å tenke litt funksjon og bruksområder i tillegg til at alle disse er klokker jeg syntes er flotte:

- Explorer 1 - 39mm
- 16610 LV
- 16710 Pepsi
- Speedy Pro
- Zenith Striking 10th
- BP FF
- PAM 372
- IWC Portugese (i gull?)
- PP Nautilus
- PP Cavaltera i hvitt gull

Mye flott å drømme om. Har tenkt litt til. Tror

1. Speedmaster Professional. - Er for kul, for mye historie og for mye wis klokke til ikke å ha.
2. Rolex sub no date - Kanskje tidenes mest omgjengelige klokke. Mathfjeld som hugger ved med den, jeg som fort ville brukt den til dress ved mindre formelle anledninger. Pluss at jeg får lette svettetokter hver gang jeg ser en.
(disse nevnte jeg jo sist.)

I tillegg

3. Zenith Striking 10th. - Forelsket meg helt i denne klokken hos David Andersen. Koser meg om dagen med å lese om Zenith ved å gå perm til perm gjennom reklameboken deres.
Panerai 005 - Aldri sett live, men synes den ser penest ut av alle på bildene. Sandwich dial,logo, liten sekundviser.

4. En Clean litt penere klokke til. Håper jeg faller såpass for enten Explorer 1, Datejust TT, eller Omega Aqua Terra at en av dem blir en keeper.

5. En skikkelig Patek dressklokke. - Men dette er såpass langt frem i tid og de har så mye pent (og dyrt) at hva det blir vet jeg ikke enda.

6. IWC Portoguese chrono - Ja det ble vel chrono nr 3 det, men denne er jo også så lekker.

Noen plasser i boksen til å rulere på er sikkert ikke dumt. Jeg sliter med å komme på fler.

Per 3. November 2011 ville min liste sett sånn ut:D

- Patek 5712
- AP Dual Time
- Panerai 270
- Rolex SD
- Rolex Explorer 2 42mm med hvit skive
- Rolex GMT-Master hel-gull
- Blancpain Fifty Fathoms
- IWC Portuguese
- IWC Big Pilot
- Hamilton Pan Europ
- Zenith Striking 10th.

Blancpain FF er en av tre (goes without saying). De to andre vil jeg gjerne holde for meg selv ;)

Du trenger ikke være flau, Sponon, vi er alle venner her. Vi vet jo at det er disse du drømmer om:

rimo2-e6717.jpg

jacob_watch_black_leather_band_silber_multi-.jpg

Dette må vel ses på som en kladd men her er min liste;

Allerede inne i boksen og keepers;

Perrelet Classic A1000/2
Helson Sharkdiver bronze/bronze.

Så over til den langsiktige tanken.

Panerai Submersible 024 (tror jeg)
Panerai Luminor 320
Panerai 187 Black seal
Rolex Seadweller 16600
IWC Portuguese 371438
A.Lange & Sohne 1815 (233.032)
Zenith El primero open svart skive ikke tall.
Patek Philippe Aquanaut 5164

Da kunne jeg slappet av med et glass eller to:)

Artig tråd! Siden jeg er litt rookie, har jeg nok ikke noen spesielle å komme med. Men here goes:

Dressklokke: En clean Patek av noe slag
Beater: Rolex SS Sub (litt usikker på hvilken)
Uberbeater: Seiko Monster Orange

Så kommer de som kan brukes til ymse anledninger:

Pepsi
Speedy Pro
Panerai (antageligvis 312)
Smurf
Rolex i gult gull (antageligvis GMT)

Da har jeg en grei boks med 8 ur. Men det er sikkert 20 klokker til jeg har lyst på :)

10 ur er for mye for meg, jeg er ikke så flink til å rotere..

Ser for meg at følgende samling kan tilfredstille meg en god stund:

- Sub 16800. Kjøpte meg en i sommer og bruker den nesten hele tiden. Sub er spesielt, og passer til omtrent alt. Er nok ingen ur som er så komplett!

- GMT master II. Har aldri hatt en, men har lyst på en. Ser for meg den som erstatning for Subben på dager jeg føler for å veksle litt.

- IWC Portuguese chrono. Blant verdens peneste? Ett ur for de dagene man må late som om man er mer elegant enn man egentlig er ;)

- Breitling Super Avenger. En selvfølge, men trolig ikke mange andre som vil ha den. Vekker stort sett avsky hos folk, men det var min første skikkelige klokke. Realiteten er at dersom jeg måtte selge en klokke, så hadde Subben gått før denne :p (har sikkert mer med at SA var min første enn noe annet, men..).

- Egentlig er de 4 over nok, hadde hatt mer enn nok med å få brukt de. Men siden samlingen "skal vare en stund" så må man nesten ha en til føler jeg. Mange gode alternativer, vanvittig mange. Panerai, JLC, IWC, Patek, osv.. Men skal jeg få for en som er realistisk så tror jeg at jeg må si at en AP Royal Oak Dualtime er vanvittig nice. Ja, det blir den.

-------------------- 3 mnd senere

- Jeg måtte ha en til før jeg slo meg til ro. Det kom plutselig en PP Nautilus inn i boksen :)

Jeg hadde klart meg lenge med min 116710 og 116619 :)

Et par andre beholder jeg av sentimentale grunner. Resten kunne jeg i grunnen ha solgt, men det er ikke store verdien i dem.

Men, jeg sikler litt på en AP RO 15300 :)

Du trenger ikke være flau, Sponon, vi er alle venner her. Vi vet jo at det er disse du drømmer om:

Eg e kje blyge ;)

Men er enda ikke helt sikker på hvilke modeller det blir. Det kommer nok en ventepølse eller to for å døyve den søte kløe.

AR Royal Oak Jumbo (15202)
PP Nautilus
VC Overseas
IWC Portuguese Chrono
A.L.S Richard Lange
Rolex Yachmaster
Rolex 14060
JLC Reverso Duo
JLC UT Moonphase

Det ville være nok for meg ;)