Dette KAN jeg like!

Jeg liker at hver gang jeg har bestemt meg for hva neste klokkekjøp skal bli....ja, så surfer jeg rundt her og får lyst på noe helt annet:p Begynner nå å minne om de som hele tiden snakker om hva de skal gjøre - og så skjer det ingenting! Digger det! Billig er det også:p

Ellers så synes jeg Watchloveroslo oppsummerer svært godt mine tanker.:cool:

* Følelsen/spenningen når jeg ikke har vært inne på Kjøp & salg på ett døgn eller mer.
* Følelsen av å ta på seg en annen klokke når man har brukt den samme klokken i en ukes tid.
* Det samme som over, men følelsen er spesielt sterk når det er 16800 som går på armen :D
* Urmakere man tror er ute på tur, men som i virkeligheten bare klør etter at noen skal starte en samtale om -skikkelige- klokker, og ikke det makkverket de har liggende i skapene sine :)

Me like:
8 days urverk
rödt gull
ultra-thin kasse
Duometre
carbon forging
Piaget
Jaeger
Audemars
Blancpain
Hornback alligator
Jakten i Timezone showcase
In-house

BUMP!

Jeg har siden forrige GTG fått skikkelig fot for Audemars Piquet. Takk til lobergen og hans flotte 15300.

Burde vi kanskje hatt en egen AP-tråd? :)
monkey.gif

IMG_4018.jpg

IMG_4004.jpg

AP15300-5.jpg

15300_black2.jpg

ap_image.1546956.jpg

God helg, forresten! :)

Jeg liker at jeg i natt oppdaget at lumen på min 45 år gamle sub fremdeles lyser!

Her er bildet Frode, 45 år gammel urørt lume. Det er så vidt man ser det med det blotte øye, men bildet har ingen form for redigering.

_1010814.jpg

Sekundviseren synes ikke da denne ikke har lume.

Jeg liker at jeg i natt oppdaget at lumen på min 45 år gamle sub fremdeles lyser!

I forskjell til tritium vil gamle radiumskiver lyse konstant men meget svakt, godt tegn på at skiven på din sub er original, på den tiden ble det brukt radium og det lyser fremdeles, min 6536/1 fra 58/59 er godt synlig om natten så lenge nattsynet ikke ødelegges av lys.

Her er bildet Frode, 45 år gammel urørt lume. Det er så vidt man ser det med det blotte øye, men bildet har ingen form for redigering.

_1010814.jpg

Sekundviseren synes ikke da denne ikke har lume.

Stilig! Det er fremdeles liv i den gamle skrotten, det er klart. Rått :)