Dette KAN jeg like!

Medlem
23. mars 2008
Innlegg
148
Sted
Oslo
Inspirert av Kasmirs (særdeles underholdende) tråd av motsatt tilsnitt følte jeg en trang til å opprette denne tråden! Ettersom det jo er mer å like enn å mislike ved horologiens verden, er det her bare å lire av seg noen positive linjer om hva du nå enn digger! Her snakker vi godfølelser: Alt fra den minste lille fysiske detalj til følelsen en spesifikk klokke gir deg! Dette har jo vært snakket om i mang en tråd før, men det kan bli bra å samle det!

For min del:
- Følelsen av eierskap og å være innviet i sin egen verden klokker gir meg. Jeg gir blaffen i om det er en klokke til tusenlappen eller 30 ganger mer, om folk tror den er fake eller hva de mener om den. Jeg vet selv hva slags unikt hjerte som ligger og banker på armen og hvorfor denne klokken betyr noe for meg! Historien bak og hva som gjør akkurat den klokken til det den er kjenner jeg godt! Det er herlig!

- At denne hobbyen har så mye å by på for alle! Kvalitetsklokker til (farlige) lave priser, spennede tool-watches, utsøkte og grenseløst forseggjorte manufakturer, vintage, modding, remmer og tilbehør. Alle kan finne noe de liker, til en penge de kan tåle.

- Den herlige skranglet-heten lenken på min avdøde DJ

- Toolwatches, ting er skapt for å brukes og funksjon over form kan skape uante resultater, ref. speedy, ploprof og sub

- Nato-remmer og gamle ski-remmer

- Tidssonen! Makan til godt lag har jeg til gode å snuble over

- Å fikle med klokkene mine. Et rembytte her, noe polering der, en vask i ny og ne, olje og justere litt, irritere seg over bruksmerker, trekke dem, sjekke nøyaktigheten nå og da... Det er ikke så verst å ha disse herlighetene å gå og glede seg over hver eneste dag!

- Selve jakten! Dere vet hva jeg mener
 
*Positive tråder!
*Dagens klokke
*Lyden av 36'000 bph
*Setningen: "Forventet levering: I dag"
*Klokkespotting
 
*Følelsen det er å ha en Black monster på armen, og få velkjennende nikk på trikken av en med GO Panomatic Lunar.
*Dette forumet med trivelige folk.
*Godt vær, og turer i den friske høstluften.
*Elggryte som har kokt i timesvis på komfyren når en kommer inn igjen fra tur.
*Nybakte boller.
*Jakten på ett nytt ur.
*Når en hører på ny musikk og det er en sang som åpner hele verden for deg.
 
bra tråd!

Jeg kan like:

- Runde klokker i rose gold
- Evige kalendere
- Tykke skinnreimer
- Undervannsbilder av dykkerklokker
- Jenter som liker gode klokker
 
Skranglete Oysterlenker.
Finishen til Patek.
Brune krokodilleremmer.
Vintage Rolex.
Rolex generelt.
Den latterlig deilige følelsen av å ha en Patek på hånden når ingen andre vet hva det er.
Maserati.
At datteren min ler.
Jakten på noe nytt.
Tilbringe tid med hobby (klokker og biler).
 
bra tråd!

Jeg kan like:

- Runde klokker i rose gold

zenithza.jpg


Håper flere uploader bilder av ting som likes... ...Lynvingen?
 
- Å legge øret inntil klokken på kvelden før man legger den fra seg på nattbordet. Høre det lille mekaniske underverket tikke seg gjennom noen sekunder, og legge seg med et lite smil etterpå

- Å se på klokken gjentatte ganger uten å få med seg hvor mye klokken faktisk er!

- Trekke Speedmasteren på morgenen. Fantastisk start på dagen! :D

- Se skiven bøyes og strekkes under pleksiglasset når man ser på klokken fra forskjellige vinkler

- Fargespillet på skiven på Electric Blue

- Finne frem Bergeon 6767F for å skifte rem/lenke

- Prøve klokker hos AD

- Smile under vann med Doxa eller Seamaster på armen, fordi folk hylte "du glemte å ta av deg klokken!" idet du stuper uti, overbevist om at dyre klokker ikke tåler noen ting :D

- Hvor enkel, og samtidig vakker, en Omega Railmaster er

- Patek 5712/1A
 
-Roségull
-Hvit gull
-Maserati Quatraporte GTS
-Nissan GTR (ja jeg vet det er en riskoker, men fy faen for en bil)
-Rolex GMTIIC
-Rolex GMT Pepsi
-Patek Philipe Nautilus
-GIRARD-PERREGAUX 1966 Full Calendar i Roségull
-Roségull
-Blancpain 50 fathoms, både ny og vintage
-A. Lange & Söhne og Glashütte Original, SPESIELT Lange 1 og Panomaticlunar XL i hvit gull!
-Prohunter GMT på oliven nato. Sexy som faen!
 
- Eldre Rolex
- Nato-remmer
- Å pakke ut "ny" klokke!
- At samboeren begynner å bli like ille som meg og får sin første vintage DJ i dag :)
- Gleden ved at klokken passerer 16.00 på fredag ettermiddag, for å så suse hjemover i Jaguar XJ med Huey Lewis & the News- Greatest Hist i spilleren :D
- Morgenkaffen i sofaen mens jeg spiller Freecell-kabal (ikke klokkerelatert, men det er så deilig at det må være med)
- IWC Portuguese Chronograph
 
- denne tråden og trådstarters poenger om klokker og dertil tilknyttede omstendigheter
- å våkne om morgenen med sengen full av unger
- å våkne om morgenen
- dagens første espresso
- min kone
- jobben min
- hele livet mitt egentlig
- alt som har som hovedformål å være en estetisk nytelse
- nesten alt italiensk

Dette blir litt tullete. Jeg er født positiv til nesten alt og alle.
Livet er deilig.
 
- denne tråden og trådstarters pongener om klokker og dertil tilknyttede omstendigheter
- å våkne om morgenen med sengen full av unger
- å våkne om morgenen
- dagens første espresso
- min kone
- jobben min
- hele livet mitt egentlig
- alt som har som hovedformål å være en estetisk nytelse
- nesten alt italiensk

Dette blir litt tullete. Jeg er født positiv til nesten alt og alle.
Livet er deilig.

Ha ha ha.:D Dette innlegget.
Du er en vandrende Prozac du...:)

Blir forresten i godt humør av å lese hele denne tråden.:D
 
Jeg liker;
-Når man en sjelden gang tar buss, og håper bussen er forsinket fordi det gjør det nødvendig å se på klokken lengre for å finne ut hvor mye forsinket den er.

-Når man begynner å se en rød linje i hvor samlingen skal, og finner ur som passer perfekt.

-Når man har midler på kontoen til å realisere sin grail, men er fornuftig nok til å slappe av og føle på at det vil smake bedre å heller vente litt, og nå noen mål før man handler.Mest fordi man vet at følelsen av selvpining vil gjøre grailen viktigere.

-Det faktum at klokker er både show-off og ikke samtidig.

-Den helt magiske kjemien tidssonen har, der alle uavhengig av enigheter og uenigheter formulerer seg smakfullt og dannet. (og naturligvis at alle er vennligsinnet og hyggelige folk)

-At man kan være helt sykt nerd, uten å få nerdestempel.
 
Ahh, det er jo så mye som kan likes, men får vel trekke frem det jeg liker mest.

- RedSub
- Rolex GMT master 2 Pepsi
- Dette forumet
- min egen lille sub
 
Jeg KAN like det meste. :p


- Stemningen i denne tråden (og på forumet generelt)

- Innleggene Frodo produserer når han legger litt tanker i dem

- Dressklokker med komplikasjoner jeg egentlig ikke trenger

- Ur med komplikasjoner iPhonen min gjør bedre

- Kvalitet, det være seg i klokke, sko, bil, mat eller.. ja.. Det meste.. Kvalitet er bra og er verdt å betale for.

- God mat! Gjerne med en vin eller to. Og gode venner, eller familie. De to går stort sett hånd i hånd.

- Mat generelt

- Følelsen av å ha overtalt seg selv til å ta en treningsøkt. Noe som egentlig skjer for sjeldent.

- Klare noe som oppleves som vanskelig

- Fullføre et prosjekt

- Macro-linser. Men kun når de håndteres av en kyndig person med ledig tid og en klokkesamling

- Følelsen av å legge inn neste gir 300 o/min før turtallssperren slår inn

- Dekorerte urverk.

- Engasjerte, positive personer. Jeg blir lett smittet.

- Konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger. Vel.. Dette er ikke helt sant. Enda. Men jeg prøver!

- Starte et prosjekt

- Kunnskap, selv om jeg av og til syntes det er slitsomt å tilegne seg den.

- Livet! Til tross for at ting kunne vært gjort annerledes.

- Det sekundet da noen ser det du prøver å formidle

- Gode ledere! Hvordan kan jeg bli en?



Nei.. Jeg kunne fortsatt en stund til.. Men nå får det være nok. :p