Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Hver gang jeg tar tur til Tromsø ser jeg sånt tull klistret overalt...Busstop, veggene, søppeldunkene...og selvfølgelig såpedispenserne.
Det blir nesten komisk at på noen måte, folk tror på at sånn negative "vodou" kan påvirke virkelighets utvikling.
Heldigvis, holder jeg meg langt unna med alt som har å gjøre med fotball.
Vis vedlegg 420569
Denne trenden har jeg ikke fått med meg, men har bare vært nord for Trondheim en gang i mitt liv. Basert på det ene besøket burde Tromsøværinger heller fokusere på «Nei til høye priser på hotell og spisesteder».

• Haha
Reaksjoner: Hammerfjord
Denne trenden har jeg ikke fått med meg, men har bare vært nord for Trondheim en gang i mitt liv. Basert på det ene besøket burde Tromsøværinger heller fokusere på «Nei til høye priser på hotell og spisesteder».

Tromsø er blitt helt krise . Tusenvis med asiater overalt og sjølv overnatting i ei brakke koster meir en det smaker . Skjønner ikkje at dei gidder . Ekje akkurat så spesiell plass , ei heller mykje å sjå .

Vinterferie

IMG_5292.jpeg

At det finnes noen ærlige mennesker fortsatt. Glemte ett kolli (med PC, pass og essentials) i resepsjonen på et svært hotell i 3,5 timer. En vennlig sjel hadde satt den bak resepsjonen. For et rush av nedtur og påfølgende opptur innen noen minutter.

Magien fortsetter! Samtlige TS’ere har meldt seg inn i supporterforeningen til B/G og Norges stolthet fosser videre med 20 i stilkarakter. Sporting får bare med seg bacalao hjem til Lisboa og jeg skal aldri gjøre narr av en nordlending igjen…

IMG_5086.jpeg

Ja, altså det er bare å bøye seg i hatten for det B/G gjør om dagen. Det virker ikke ende på hvor langt de kan nå. Fristende å sette en hundrings på at de vinner hele driten, slik de ser ut.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Banning, sverting og bonding.

Traktoren som sørger for at også folk i menneskebiler klarer å komme seg fra husene og ned til nærmeste offentlige vei vinterstid, fikk vondt i startmotoren sin forleden. Nå er iofs brøytesesongen over, det er ikke det, men kjørbar traktor er nå alltid kjekt å ha.

Ny startmotor kom i posten forleden dag, og jeg var full av skepsis, for den var levert av mørkets fyrste, Lucas Automotive.

Meeee-eeen, det store problemet var frontlasteren, hvis innfesting i rammen pent kapslet inn startmotoren - så det som burde være en femminuttersjobb - virkelig, to ledere (60 kvadrat i en halvmeterslengde rett fra batteriet til starteren, 0.75-kvadrat fra startreleet til magnetbryteren) og tre bolter ble et par timer med herjing, for det var jo umulig å komme til to av tre bolter (vennlig hilsen før nevnte frontlaster), og ALDRI I VERDEN om den skulle demonteres for å komme til. Dette var en æressak.

Til redning? Jentungen på ti. Det er utrolig hvor mye enklere små, nette hender og korte underarmer kan komme til for å få lirket den for anledningen custom-bøyde kombinøkkelen på plass på de godt skjulte, gjenstridige boltene, og straks jeg hadde fått dem løs, kunne før nevnte jentunge hjelpe til med å fingerløsne dem, så dette gikk fint og flott.

Ny starter på plass, traktoren fyrer som bare det - og jentungen strutter rundt, kry som en hane, og med god grunn - om ikke hun hadde orket å være med, ville nok frontlasteren måtte demonteres. Det fristet lite der traktoren, ganske lite mobil av åpenbare årsaker, stod.

I neste uke: overhale den gamle startmotoren for så å legge den på hylla til neste gang man trenger ny. En fra Lucas kan umulig vare...