Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

IMG_5238.jpeg

Skaffe Lufthansa First dagen før SAS går ut av Star Alliance :love:

Redigert:
En magisk Coop Mega Arendal. De selger restene av store partier som datovarer, og da blir det kupp som dette. Laveste jeg har sett er burrata til 5 kroner, og stilton til 30 kr var også veldig sympatisk.
Testa Rema sin Burrata i dag, helt ok, selv om det finnes mer smakfulle derute. Forøvrig en fantastisk ost!

Anbefaler serien Avlogga på NRK, se den gjerne sammen med kids! Mye å tenke på der gitt.

Også litt morro at det er filmet fra Tånes fyr, 300m syd for hytta vår:)
IMG_9508.png

• Liker
Reaksjoner: Heftos og Grendel
Anbefaler serien Avlogga på NRK, se den gjerne sammen med kids! Mye å tenke på der gitt.

Også litt morro at det er filmet fra Tånes fyr, 300m syd for hytta vår:)
Vis vedlegg 382246
Ble ferdig med den i går. Synes selv den kun var OK+
Viktig tema, men for egen del var mye/det meste godt kjent.
Leste også boka de har skrevet for 2-3 uker side og den var dessverre crap-a-roni.

Den har i hovedsak fokus på negative effekter av bruk av smart telefoner, men kommer ikke med noen konkrete tiltak. Jeg synes de burde forsøkt å komme med forslag til folk om hvordan de kan redusere skjermbruk.

Vil heller anbefale bøkene, nyhetsbrevene og podcasten til Cal Newport om man ønsker å gjøre noe med skjermbruken sin.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Hvis serien handler om å koble av (fra skjerm), og den presenteres på... skjerm. Men som sagt, ikke sett serien, så vet ikke om det er dette den faktisk handler om.
Skjønner :mrgreen: Ja, det ville jo vært litt paradoksalt, men det er nok ikke helt slik.
Dokumentaren handler i hovedsak om smarttelefoner. Både tv-serien og boken.
Men de er innom bruk av datamaskin, spillkonsoller, SoMe og tv-titting også.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EOD
Nytt Thåström-album er alltid en begivenhet, og dagens slipp tror jeg at jeg kan bli veldig gode venner med - noe mer avdempet industrial-preg enn på de par siste platene, (ikke for det, de er fantastiske - men nå er det liksom litt mer Thåström og litt mindre synther, sequencere og whatnot. Det klinger bra.)

Som en bonus - i åpningssporet 'Magiskt oändligt' kommer han med et vennlig, lite nikk til kollegaene i Einstürzende Neubauten, som leverte en fenomenal konsert på Sentrum Scene sist søndag - 'Dom bygger om här / på stationen mitt imot / som en Neubauten-soundcheck hela natten / men jag, jag sov som en stav'.