Dette er egentlig en post som kunne vært i både denne og 'Det kan jeg ikke like' tråden.
Er ute etter litt mat og øl i Lisboa, siden vi ikke klarte å enes om noe vettugt kompromiss, gikk vi til en glorifisert food court, Time Out Market i Cais do Sodre.
Uansett, der sitter vi, da - jeg med en PO, Piotr med en Panerai Radiomir fra gudene vet når (Piotr vet iallefall ikke) og Massimo med en TT Sub Date, 16613 fra 1990 eller så - og rett over bordet dumper det ned et amerikansk reisefølge, der den ene familiefare har en TT Daytona, den andre en Sky-Dweller i helgull. Oi.
Da vi skal til å gå, gir jeg fyren med Sky-Dwelleren et kompliment for uret - er ikke ofte man ser dem i det fri. Fyren gliser stolt, og holder den opp for oss, humrer at det var dyrt, men helgull føles jo som ingenting annet, osv.
Hvorpå Max syrlig observerer det jeg akkurat rakk å tenke - at det var veldig merkelig at låsen viste tydelige tegn på at 'gullet' hadde flasset av, så han anbefalte amerikaneren å ta seg en tur bort til ADen på Avenida da Liberdade for en sjekk, for det var da Max' oppfatning at det var massivt gull i lenken, også...
Blikket vår venn med Sky-Dwelleren fikk fra sin kone - for ikke å snakke om blikket han sendte oss... Aiaiai.
Med det sagt, så ville en Sky-Dweller i gull være ganske tøft. Nesten like bra som min fetisjdrøm #1: ND Sub, helgull. Aiai.