Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Den følelsen:
- passe kaldt, frostrøyk, skyfri himmel og det knirker i snøen når man spenner på seg skiene.

- en kald pils og varm gulasj til lunsj på Skarsnuten

- restaurantbesøk i Italia der man lar betjeningen bestemme hva slag vin og mat som skal fortæres og den ene retten topper den forrige. (gjerne på mindre restauranter der de lokale vanker eller omvendt - topp restauranter)
 
Å sove til man våkner av seg selv. For deretter å konstatere at man ikke har en eneste plan den dagen.












Skjer noe sjeldnere etter man får barn.........
 
Pepperkakepynting med kjæresten, med julemusikk på anlegget og gløgg i glassene :)

537612_10151183096513951_656998046_n.jpg
 
Dagsaktuelt innslag: Å innta jule-/sommer-/påskeferiemodus etter å ha strukket strikken litt ekstra på jobb :)
 
Å ta på seg skiene, streve seg opp lia, se sola såvidt i Småtindan på årets mørkeste dag, gå videre til fjells og så kjøre ned på noen minutter det du har brukt en time halvannen på opp, mens du får med deg den fantastiske lyden av snø som renner mellom skiene i minus 12-15 grader, gjerne kaldere.

romjul1of1_zps1bebb2f9.jpg
 
Å ta på seg skiene, streve seg opp lia, se sola såvidt i Småtindan på årets mørkeste dag, gå videre til fjells og så kjøre ned på noen minutter det du har brukt en time halvannen på opp, mens du får med deg den fantastiske lyden av snø som renner mellom skiene i minus 12-15 grader, gjerne kaldere.

Du vant denne tråden. Vi lukker denne og starter ny - vanskelig å overgå dette :)
 
Juleferie etter mye jobb og skole og mas
...etterfulgt av nysnø, gløgg og Bing Crosby/Nat King Cole på ørene..:eek:

Kriblingen og forventningen av å vente på noe kjekt som tikker i posten

Gleden av å servere en god middag til samboeren når hun kommer trøtt og sliten hjem fra jobb..
..og når jeg selv finner en iskald pils i kjøleskapet når jeg selv kommer hjem fra jobb ;)

Sommerferie, sol, varme, grønne trær. Grønt og mykt gress. En god øl, venner og musikk. Festivaler..

Hyttetur med kjæresten.

Ølklubb med gode venner en torsdags kveld

Bestille en irish coffee på Kafe Spesial når det er minusgrader ute....mmm

Følelsen av å sette seg ned i kinosetet med baconcrisp og vite at en skal sitte der å kose seg med en film som en vet er bra de neste timene..Film hjemme i soffan er også helt nydelig.

Sitte å putle med grafisk design midt på natten med musikk på ørene og stillhet ute..

Alt som er estetisk vakkert..(blir rolig av dette) Kreative miljøer: Design, grafisk design, arkitektur, interiør, klær, ting og tang ;)

Søndager...stille og rolig.

Å bli kalt James Dean på jobb;)

Musikk og film :D

Klokker......

Ups!.....dette var visst hverdags edition:confused::p
 
DSC_0153-1_zpsf5d0fb35.jpg


I dag er det feiring med musserende!:D

Min forlovede fikk forfremmelse! Høyere lønn og flott bil!:D

En riktig så fin julegave!:D
 
Deilig Raymond!
Jeg liker julevasket leilighet der jeg også har bidratt.
Og når kjæresten sier; oj. Jeg har glemt noe til middagen, er det ok at jeg lager pannekaker:) :)
 
Er det lov å poste flere ganger her? I så fall...

Fjellrypejakt
Jakt etter fjellrypa i oktober, november og desember er utrolig fascinerende. Du må være både hund og skytter og det blir en del klatring , ofte i over 1000 meters høyde. Du blir som regel møtt av både snø og is og det er en utfordrende jakt. Er du ikke påpasselig er det fort å seile avgårde. Det å få se en jaktfalk jakte på og ta ei rype er en opplevelse for livet. Er du dårlig trent kan det være et helvete..... så dette er god treningsmotivasjon.

joslashran1of1_zps6e66a6c1.jpg