Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Blåswixføre i nordmarka
Kajakkpadling på blikkstille vann
Den slitne, men gode følelsen i lårene etter en dag på telemarkskiene
 
Sen frokost!
Første pinnekjøtt av året med tilhørende italiensk rødvin!
Noen kalde øl på kvelden og en dum actionfilm!
Avsluttet dagen med en god Davidoff cigar og et godt glass cognac!

Men det beste av alt var da min forlovede sa: Du har en flott Rolex, men kanskje du bør skaffe deg en tøff Omega speedmaster eller en Panerai?

Det gjør livet godt å leve!:D
 
Høres ut som du har fått deg en keeper raymond.

(Men, og i håp om å ikke bli oppfattet som besserwisser eller noe slikt; Prøv hvitvin til pinnekjøttet:)
 
Høres ut som du har fått deg en keeper raymond.

(Men, og i håp om å ikke bli oppfattet som besserwisser eller noe slikt; Prøv hvitvin til pinnekjøttet:)

Hun er en keeper og vi skal på ny-året planlegge bryllup!:D

Hvitvin har jeg aldri prøvd til pinnekjøtt, med det høres ikke så dumt ut! Det skal bli neste gang!:D
 
Er det ikke champagne som skal være så godt til pinnekjøtt?

Jeg er hardcore på øl til mat, for some reason..
 
Er det ikke champagne som skal være så godt til pinnekjøtt?

Jeg er hardcore på øl til mat, for some reason..

Sjampis?? Oi- den får jeg ikke til å stemme. Her går det i mørkt øl og akevitt eller genever til pinnekjøttet. Vinen får dekanteres til kveldskosen her i huset :)
 
Sjampis?? Oi- den får jeg ikke til å stemme. Her går det i mørkt øl og akevitt eller genever til pinnekjøttet. Vinen får dekanteres til kveldskosen her i huset :)

Denne kanskje? Passer til fårikål, men har ikke prøvd til pinnekjøtt. Må prøves det også.

Vinmonopolet *>**>*Musserende vin*>*Frankrike*>*Champagne *>*Geoffroy Rosé de Saignée, Brut

82896.jpg
 
Redigert:
Denne kanskje? Passer til fårikål, men har ikke prøvd til pinnekjøtt. Må prøves det også.

Vinmonopolet *>**>*Musserende vin*>*Frankrike*>*Champagne *>*Geoffroy Rosé de Saignée, Brut

82896.jpg

For meg betyr pinnekjøtt mye fett og salt- adskillig kraftigere enn fårikål. Når jeg spiser slik mat (inkludert lutefisk), liker jeg en "skarp en" til å skylle munnen med under veis. Innbiller meg at det hjelper å fordøye den kraftige maten også jeg. Liker å lure meg selv litt i så måte ;)
 
Å kjøre forbi Bitihorn nordover, når Jotunheimen åpenbarer seg foran en.

At det er desember, og lov å spille alle de nydelige julesangene.

At jeg har en uke fri, og tid til å starte både langrenn- og telemarksesongen.

At det på skjenken på andre siden av rommet står en MacAllan Triple Cask, en Bowmore Mariner 15 y.o., og en Bowmore Cask Strength. Valgets kval :D
 
Internett gjør livet godt å leve. Spesielt når det er dødtid i nordsjøen. Skype med familie og venner, surfe på Tidssonen og andre hobby-forum :)

Kunne listet opp en hel side, men mye er allerede nevnt i denne tråden. God sikt i sjøen er heller ikke å forakte.
 
Rett og slett en ting som slår det meste annet: Å spille golf en sen og varm sommerkveld rett før det blir mørkt og du nesten ikke ser ballen lenger..
 
Da jeg bodde på Ballerud, var det da vi begynte å spille golf.
Tre valgfrie klubber, tre baller, ni hull og en flaske med rom.
En slurk pr. Slag. Gikk du tom for ball ble det bånnski.
Det ble mange bra byturer den sommer, og en del løping...
 
En god flytur, hvor alt klaffer.
Et godt dykk, hvor alt klaffer.
En iskald Weihenstephaner på terassen om sommeren.
Å møte kjæresten igjen, etter lang og tung uke.
Å spare penger til noe man ønsker seg, slik at ønsket kan oppfylles.
God mat.
God drikke.
Gode venner.
---
Ting som ikke nødvendigvis gjør livet bedre å leve, men i allefall får dagen til å bli lysere:

Lunsjpausen.
Å få til ting i linux-terminalen, når man prøver å lære seg.
God klassisk musikk (Ravel, Bull, Grieg osv)
Kikke etter klokker på nett, og å lese seg opp på de.
Finne gode eksemplarer av klokker på nett som man har lett etter, og å kjøpe dem :cool:
 
Redigert: