Har vært i kontakt med han… en selverklært investor som har gode forutsetninger til og klare og gå i mot strømmen internasjonalt… men hva folk EVNER og skrive for å selge en klokke er fascinerendeHypen er selvfølgelig over for lenge siden, bare ikke i Norge. Jeg synes nesten det er trist det som kan virke som en utbredt oppfatning her på bygda at prisingen skal være såpass høy.
Her er det en Rolex-fyr som påberoper seg å selge Norges billigste 116610LN. Jeg har i lang tid likt å trekke frem denne modellen, for det er kanskje det beste eksempelet på hvor misforstått markedet er hos en del her hjemme.
Denne selgeren har sikkert rett i det han hevder, 143.000,- er nok laveste prisantydning for 116610LN på Finn.no (den han selger er for øvrig ikke momset inn, ser det ut til).
På den referansen som betyr noe, Chrono24 telte jeg 200 stk i prisleie 100.000 - 125.000 (ved å sortere fra lav-høy) Da gadd jeg ikke å telle mer, da vi fremdeles er nesten 20.000 under denne selgerens prisantydning.
Jeg fatter fremdeles ikke at mange her på bygda aksepterer dette prisnivået. Vi snakker da om en masseprodusert modell som hadde tilnærmet lik nypris over hele verden. Den var ikke dyrere i Norge og det er heller ikke arvtageren til 116610LN.
Hadde det vært et objekt man ikke får tak i på bygda, kunne jeg muligens så vidt vært med på logikken bak at importkostnader kan forhøye prisen. Slik er ikke tilfellet her. Det ligger alltid haugevis til salgs også her på bygda.
Drømmen er at kjøpere slutter å være idioter, slik at prisingen gir mening også her på bygda. For øvrig: at man SKAL legge til mva når man priser en slik masseprodusert og lett tilgjengelig klokke her på bygda er naturligvis bare tull. De som mener noe annet tar feil. De som mener at «jammen, sånn er markedet» har litt rett, men de glemmer å påpeke at markedet isåfall består utelukkende av tullinger.
![]()
Rolex Submariner 2018 - 116610LN | FINN-torget
Norges pt. billigste Rolex Submariner 116610LN 2018 til salgs!!! Veldig fin og lite brukt Rolex Submariner 116610LN fra 2018 selges. Oppbevart i boks. En avwww.finn.no
Vis vedlegg 430435
Når alt dette er sagt, så liker jeg at selgeren skriver «Oppbevart i boks».
Vedlegg
Redigert: