Det kan se ut som om hypen nå er over

"Problemet" er jo ikke at Rolex holder tilbake produksjonen og "struper" markedet, men at for mange vil kjøpe Rolex. Når etterspørselen overstiger tilbudet med stor margin, blir jo tingene slik de er. Tenk alle modellene - og konfigurasjonene innen modellene - Rolex lager per annum, og disse skal fordeles på ca. 1 millioner klokker. Tenk på alle i de her på kloden som vil kjøpe en gitt modell - og konfigurasjon, og at folk er litt flokkdyr og det leder til at "alle" skal ha de samme modellene. Ikke rart det blir litt sur stemning av slikt.

Tenk hvis Rolex konsoliderte all produksjonen til kun 6 modeller (1 stk. GMT, 1 stk. DJ, 1 stk. Sub, 1 stk. Daytona, 1 stk. DD og 1 stk. Explorer) og ingen muligheter for konfigurasjoner (ikke størrelse, ikke metall, ikke lenke, ikke urskive, etc) - og da ville Rolex kunne tilbudt ca. 165.000 stk av hver modell. Ville alt vært løst da?

Redigert:
Jeg tror nok at de kunne solgt 5 stål istedenfor 1 gull og på den måten fått inn mer cash, men da ville det "eksklusive" aspektet med stålmodeller være borte.
Da vil de nok heller selge noen dyre ventepølser til de som er villige til å krype et par år i håp om den allmektige skal skjenke dem litt av sine nådegaver.
Mange stål å få på bruktmarkedet om man er såpass desperate....
Ja Rolex er nok mer opptatt om å bygge eksklusivitet enn pengesekken.

Ingen tvil om at rolex har mange finer klokker, men til syvende å sist er det bare en klokke, skjønner ikke all desperasjon, er nok rolex som har hatt en veldig god markedsføring.
Mer samfunnene blir overfladiske, viktigere blir sosialstatusens symbol.

Jeg ser mange ungdommer med "Seiko Rolex" i disse tider. Veldig populære. Og det starter tidlig.

ja særlig jeg hadde gjort det; jeg hadde høflig og effektivt sagt selgeren at tt er uaktuelt fordi den er så støgg at jeg heller ville skifta kjønn enn å bli sett med en slik og at han kan skru inn et gjøkur der sola aldri skinner. så ville jeg by ham god aften mens jeg tok meg et heftig ballegrep og moonwalka ut av forretningsimperiet
🌛🕺🏼🌜
Det hadde jeg betalt for å se😂

Pluss-sak men kort fortalt:
Bostyrer for konkursen er Terje Lium i Adnor Advokat. Nidaros har ikke lyktes med å komme i kontakt med advokaten, men han uttaler til Adresseavisen at Timelux har en gjeld på 6,3 millioner kroner, mens verdiene er anslått til 2,8 millioner.