"An estimated 9,800 millionaires moved to Dubai in 2025, bringing $63 billion in wealth — more than any other country in the world, according to Henley. Most of Dubai’s wealthy are arriving from the U.K., China, India, and other parts of Europe and Asia."![]()
Iran war wipes out $100 billion from luxury stocks
Dubai in the UAE has been the biggest driver of growth in recent years, and the Middle East tensions come at a critical time in the luxury industry.www.cnbc.com
-Bare vent, snart kommer det krav om en statlig støtteordning for influensere som flyttet til Dubai og nå ønsker seg tilbake..."Paradiset" området var, er over.
Det kommer ikke tilbake i vår levende tid.
Men pengene forsvinner ikke, de bare flytter til Asia.
Skal til London neste uke og vurderer å kjøpe en Rolex Oyster Perpetual 36. Er det noen som har vært der nylig og vet hvordan tilgjengeligheten er for denne modellen?
@ASWguden Jeg fikk en explorer 1 fra bjerke tidligere i år og jeg fikk beskjed når jeg sendte forespørsel på OP at nye retningslinjer tilsa at man ikke kunne stå på liste for ofte.Da hadde jeg heller sendt en mail til Bjerke. (Eventuelt stille i butikk om du bor i Oslo) Tror ikke OP er enkel å få tak i, uansett størrelse/dial.
Trur det er lettere å kjøpe Rolex i Norge enn i UK, har selv «stått på liste» i snart fem år for en GMT, vil nok ikke få kjøpe selv om jeg har kjøpt tre klokker i butikken »for å bygge opp tillit» eller hva de kaller det. Klager ikke, det er bokstavelig talt flere millioner brukte klokker å få kjøpt.Skal til London neste uke og vurderer å kjøpe en Rolex Oyster Perpetual 36. Er det noen som har vært der nylig og vet hvordan tilgjengeligheten er for denne modellen?
@Eternamaniac Jeg var i London sist i fjor høst og de hadde flere modeller tilgjengelig. Bla explorer 1 og datejust på jubile. Det dumme er at storbritania og brexit ikke har noen mva refusjon, så klokken ender opp med å bli 25% dyrere med innførsel norgeTrur det er lettere å kjøpe Rolex i Norge enn i UK, har selv «stått på liste» i snart fem år for en GMT, vil nok ikke få kjøpe selv om jeg har kjøpt tre klokker i butikken »for å bygge opp tillit» eller hva de kaller det. Klager ikke, det er bokstavelig talt flere millioner brukte klokker å få kjøpt.
Ja slik har det blitt, uten mva refusjon er det vel uansett ikke aktuelt?@Eternamaniac Jeg var i London sist i fjor høst og de hadde flere modeller tilgjengelig. Bla explorer 1 og datejust på jubile. Det dumme er at storbritania og brexit ikke har noen mva refusjon, så klokken ender opp med å bli 25% dyrere med innførsel norge
@Eternamaniac OP er ikke så veldig dyr, så om jeg finner tilgjengelig i London kjøper jeg.Ja slik har det blitt, uten mva refusjon er det vel uansett ikke aktuelt?
Er ikke det bare å få klokken sendt av forhandleren selv om man kjøper fysisk?@Eternamaniac Jeg var i London sist i fjor høst og de hadde flere modeller tilgjengelig. Bla explorer 1 og datejust på jubile. Det dumme er at storbritania og brexit ikke har noen mva refusjon, så klokken ender opp med å bli 25% dyrere med innførsel norge
@lobergen I teorien ja, men tørr ikke gå på kant med lovenEr ikke det bare å få klokken sendt av forhandleren selv om man kjøper fysisk?
Problemet er vel hvordan man betaler, myndighetene registrerer at det har blitt brukt en stor sum i utlandet og man får problemer med å forklare…Er ikke det bare å få klokken sendt av forhandleren selv om man kjøper fysisk?
Hva er risikoen? Du må jo betale mva når den krysser landegrensen til Norge uansett.@lobergen I teorien ja, men tørr ikke gå på kant med loven