Det kan se ut som om hypen nå er over

"An estimated 9,800 millionaires moved to Dubai in 2025, bringing $63 billion in wealth — more than any other country in the world, according to Henley. Most of Dubai’s wealthy are arriving from the U.K., China, India, and other parts of Europe and Asia."

"Paradiset" området var, er over.
Det kommer ikke tilbake i vår levende tid.
Men pengene forsvinner ikke, de bare flytter til Asia.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Skal til London neste uke og vurderer å kjøpe en Rolex Oyster Perpetual 36. Er det noen som har vært der nylig og vet hvordan tilgjengeligheten er for denne modellen?

IMG_2399.jpeg

Da hadde jeg heller sendt en mail til Bjerke. (Eventuelt stille i butikk om du bor i Oslo) Tror ikke OP er enkel å få tak i, uansett størrelse/dial.
@ASWguden Jeg fikk en explorer 1 fra bjerke tidligere i år og jeg fikk beskjed når jeg sendte forespørsel på OP at nye retningslinjer tilsa at man ikke kunne stå på liste for ofte.

Skal til London neste uke og vurderer å kjøpe en Rolex Oyster Perpetual 36. Er det noen som har vært der nylig og vet hvordan tilgjengeligheten er for denne modellen?
Trur det er lettere å kjøpe Rolex i Norge enn i UK, har selv «stått på liste» i snart fem år for en GMT, vil nok ikke få kjøpe selv om jeg har kjøpt tre klokker i butikken »for å bygge opp tillit» eller hva de kaller det. Klager ikke, det er bokstavelig talt flere millioner brukte klokker å få kjøpt.

Trur det er lettere å kjøpe Rolex i Norge enn i UK, har selv «stått på liste» i snart fem år for en GMT, vil nok ikke få kjøpe selv om jeg har kjøpt tre klokker i butikken »for å bygge opp tillit» eller hva de kaller det. Klager ikke, det er bokstavelig talt flere millioner brukte klokker å få kjøpt.
@Eternamaniac Jeg var i London sist i fjor høst og de hadde flere modeller tilgjengelig. Bla explorer 1 og datejust på jubile. Det dumme er at storbritania og brexit ikke har noen mva refusjon, så klokken ender opp med å bli 25% dyrere med innførsel norge

Det er overhodet ikke å gå på kant med loven om man kjøper over disk i UK, forhandleren sender hjem til deg i Norge og du unngår dermed å betale Britisk moms. Norsk moms betales naturligvis.

Men Rolex tillater vel ikke fjernsalg tror jeg, så det er vel det som kan stanse dette kjøpsprosjektet.

• Liker
Reaksjoner: lobergen og holmby
Det er ikke bare klokke verden som går tregt nå, for noen få år siden kunne jeg lett selge gitarer på finn. Nå er det utrolig vanskelig.
Folk er mer forsiktig med pengene sine nå rett og slett. Det har vel nådd en slags smertegrense, hvor kostnader, avgifter og rente har vært høyt nok over tid.
Mange venter nok med å kjøpe hva som helst nesten for å se hva som skjer med prisene på bruktmarkedet.

Hadde jeg fått tilbud om å kjøpe en stål Rolex Submariner hos Bjerke, så hadde jeg nok kastet meg rundt og solgt det jeg trengte og takket ja. Så jeg er ikke helt ute av klokkeverden, men synes prisene på det meste er for høyt.