Det kan se ut som om hypen nå er over

Bloomberg Subdial Watch Index, som følger markedsprisen for 50 referanser for oktober er interessant lesing.
Subdial påpeker at prisene ennå ikke har nådd bunnen, da det er mer press på sekundærmarkedet.
Videre hevder selskapet å ha registrert en økning på 5% i tilbudet av klokker på sekundærmarkedet siden august, noe som har potensial til å svekke markedet ytterligere.

Interessant nok har inngangsmodellene og merker som Cartier og Omega hatt relativt bedre resultater, noe som indikerer at entusiasmen rundt noen merker som Rolex og Patek Philippe endelig har avtatt, og prisene har vendt tilbake til nivået før pandemien.


Personlig er jeg på markedet etter en ''Blusey'' fra 2019 og nyere.
Spesielt Submariner Date Bi-Metal 16613 har ikke høsten vært snill mot Rolex Blusey'n, hvis vi tror på Subdial-indeksen, men jeg registrer ikke noe reduksjon i prisene på FINN, til tross for antall tilbud øker!
Er ikke det norske marked på linje med resten av verden (Subdial-indeksen) ?

30645557-np26gyiznv7rr8m5z6j9yphk-Square480.jpg
1699990230530.jpeg
1699990277454.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Grendel
Virker ikke som de som har en 167xx Pepsi for salg på Finn har fått med seg at hypen er over. Prisen er fortsatt 129990,-
 
Jeg hadde tilfeldig flaks med timingen ser jeg, selv om jeg er ikke noen klokke selger.
Solgte en 2019 ''Blusey'' disk pris hos Bjerke: kr. 120k fordi den ble ikke brukt, noe jeg angrer på, i juni 2022 for 150k.
Ifølge Bloomberg Subdial du linker til, skulle prisen på en nyere (etter 2019) Blusey synke etter juni -22.
Det kan jeg ikke se på FINN
Der er prisen i dag over 165k for en 2019 modell, kostet ny 120k!

Kanskje det blir interessante tider over nyttår da regningene skal betales?
 
Jeg hadde tilfeldig flaks med timingen ser jeg, selv om jeg er ikke noen klokke selger.
Solgte en 2019 ''Blusey'' disk pris hos Bjerke: kr. 120k fordi den ble ikke brukt, noe jeg angrer på, i juni 2022 for 150k.
Ifølge Bloomberg Subdial du linker til, skulle prisen på en nyere (etter 2019) Blusey synke etter juni -22.
Det kan jeg ikke se på FINN
Der er prisen i dag over 165k for en 2019 modell, kostet ny 120k!

Kanskje det blir interessante tider over nyttår da regningene skal betales?
Den generelle trenden jeg har observert, er at ting skjer først i mange land og skjer etterhvert i Norge.
Finn er nok ingen tidlig barometer.
 
Det er nå klinten skal skilles fra hveten (reel klokkeintresse vs money):cool:
Jaså, kanskje du vil konkretisere litt nærmere den påstand, for det forvirrer meg.
- jeg vil si det motsatte!

Jeg er absolutt klokke interessert, men ingen selger. Har råd til å unne meg status!
Men jeg betaler ikke ''ågerkarl'' pris på mine klokke favoritter:
- 16710 ''Pepsi''.
- 116613 / 126613 ''Blusey''
I dag forlanges det over godt over 100k for denne brukte(!) stål klokke!
Og ''Blusey'' hoppet fra ny kr. 120k i 2019 til ca. kr. 175k over disk i dag !

Dette er en fornærmelse mot min verdighet og betale slike summer. ;)
Kall meg gjerrig, men mine penger er ikke ''nye-penger'' (easy come - easy go). Snur på hver krone.
p40101302zp9.jpgSkjermbilde 2023-11-18 150245.png
 
  • Haha
Reaksjoner: Swearengen
Jaså, kanskje du vil konkretisere litt nærmere den påstand, for det forvirrer meg.
- jeg vil si det motsatte!

Jeg er absolutt klokke interessert, men ingen selger. Har råd til å unne meg status!
Men jeg betaler ikke ''ågerkarl'' pris på mine klokke favoritter:
- 16710 ''Pepsi''.
- 116613 / 126613 ''Blusey''
I dag forlanges det over godt over 100k for denne brukte(!) stål klokke!
Og ''Blusey'' hoppet fra ny kr. 120k i 2019 til ca. kr. 175k over disk i dag !

Dette er en fornærmelse mot min verdighet og betale slike summer. ;)
Kall meg gjerrig, men mine penger er ikke ''nye-penger'' (easy come - easy go). Snur på hver krone.
Vis vedlegg 351963Vis vedlegg 351964
Solgte ikke du din "bluesey" med god gevinst?

Offtopic, men jeg skal bokmerke denne posten og lese den som påminnelse hver gang jeg vurderer å selge min Planet Ocean igjen:

"Stopp! Hvis jeg gjør det kommer den til å fortsette å stige i pris og jeg kommer til å angre og surmule over det."

;)
 
Redigert: