Det kan se ut som om hypen nå er over

De markørene klokken 12…grøsso_O
Hvis ikke jeg tar feil var dette noe en 5711 faktisk hadde. Skal se om jeg finner bilde.


1667758835167.png


Fant bilde
 
Askeland i Stavanger hadde en jordnær tilnærming til dagens marked. Enthusiastene skal opp og frem spekulanter skal filtreres ut i tiden fremover. Utfordringer er det jo selvfølgelig knyttet til dette og det er de ærlige om. Priser knyttet til attributt som tilstand, tilstand og atter tilstand i tillegg til særegen referanse vil kanskje tåle situasjonen i dagens marked bedre enn 99% av det som tilbys på f.eks Finn.no. Patek Philippe "Tiffany dial" som er fremlagt her stikker seg svært godt ut som særegen, spesiell og attraktiv. ,"Tiffany", Sultanen av Oman m.fl blir interessant å følge fremover...
 
Hypen rundt Pelagos 39 har åpenbart gitt seg allerede for det ligger tre klokker på Finn nå til butikkpris + noen få prosent som tilsynelatende ikke blir solgt. Siden P39 på papiret så ut som den perfekte klokka og AD i tillegg påstår at de ikke får noen eksemplarer inn synes jeg det er litt rart. Fint, men litt rart likevel.
 
Hypen rundt Pelagos 39 har åpenbart gitt seg allerede for det ligger tre klokker på Finn nå til butikkpris + noen få prosent som tilsynelatende ikke blir solgt. Siden P39 på papiret så ut som den perfekte klokka og AD i tillegg påstår at de ikke får noen eksemplarer inn synes jeg det er litt rart. Fint, men litt rart likevel.
Det er vel som med Tudor generelt. Hypen legger seg i det butikkene får inn varer. Det må nok være mer spesielt enn dette for at priser over retail skal holde seg.
 
Tudor pumper ut varer alle skal kunne få kjøpt. Markedet har skjønt dette.
Tudor BB «smiley» der i mot… Den holder seg nok.
 
Gjør den virkelig det?
Stiller det samme spørsmålet. Tviler egentlig på at den er så ettertraktet som selgerene på finn skal ha det til. Den eneste modellen til Tudor jeg greier å se for meg skal bli en "collectable" i fremtiden er FXD M.N 21. ( og det er ikke bare fordi jeg har den selv, men med bare 1.5mnd produksjon har den et reelt potensiale. )
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Stiller det samme spørsmålet. Tviler egentlig på at den er så ettertraktet som selgerene på finn skal ha det til. Den eneste modellen til Tudor jeg greier å se for meg skal bli en "collectable" i fremtiden er FXD M.N 21. ( og det er ikke bare fordi jeg har den selv, men med bare 1.5mnd produksjon har den et reelt potensiale. )
Helt enig med deg. Den er og vil nok på sikt også være ettertraktet. Angrer fælt på at jeg ikke sa ja til en til retail her inne for kort tid tilbake.

På meg så virker det som finn selgerne av denne smileyen prøver å redde stumpene etter et bomkjøp. Fancy beskrivelser uten noen som helst grobunn i realiteten er nok litt surt å ha bitt på.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Stiller det samme spørsmålet. Tviler egentlig på at den er så ettertraktet som selgerene på finn skal ha det til. Den eneste modellen til Tudor jeg greier å se for meg skal bli en "collectable" i fremtiden er FXD M.N 21. ( og det er ikke bare fordi jeg har den selv, men med bare 1.5mnd produksjon har den et reelt potensiale. )

Tudor North Flag har hatt en veldig god prisutvikling de siste par årene (delvis til min irritasjon og frustrasjon). I et svakt øyeblikk solgte jeg min for 20k for litt over to år siden etter å ha eid den i fire år. Det skulle jeg selvsagt ikke gjort:(. Har lyst på en igjen, men nå ser det ut til at man må ut med i overkant av 30k, kanskje til og med 35k.....
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper