Det kan se ut som om hypen nå er over

1F020300-9321-4327-8D91-0F66974B0379.jpeg
 
Er det fortsatt venteliste på disse? Eller rettere sagt, er det fortsatt folk som er så dumme at de ønsker å putte kr. 130.800,- i lomma på denne invistoren?

Skjermbilde 2022-08-30 kl. 09.14.43.png
 
Leste nå en tråd på Reddit angående reell ventetid på ulike Rolex-modeller rundt omkring i verden. Her ble jeg veldig overrasket over den korte ventetiden og at mange får kjøpt ettertraktede modeller uten kjøpshistorikk hos AD. Det ser ut som man kan få tak i det meste inenfor 6-12 mnd ventetid. Om dette er reelt og det blir slik hos oss i Norge også så kan jeg ikke skjønne annet enn at bruktprisene skal kraftig nedover. Kan umulig være noen som betaler noe særlig mer enn 10-15% over butikkpris for å spare noen måneder med ventetid. Legger ved link til tråden om noen vil lese den.

 
Ikke så veldig mange interessante klokker på Kaplans i går, Daytona fra 2001 uten sertifikat gikk for s.kr. 240.500 er vel ganske så normal pris, altså ikke noe boblesprekk ;)
 
Om dette er reelt og det blir slik hos oss i Norge også så kan jeg ikke skjønne annet enn at bruktprisene skal kraftig nedover. Kan umulig være noen som betaler noe særlig mer enn 10-15% over butikkpris for å spare noen måneder med ventetid. Legger ved link til tråden om noen vil lese den.

Hysj, ikke si sånt. Onkelen til en eks-kollega kjenner en mercedesselger som har lovet å få meg inn på den preliminære ventelistelista.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frank78 og OddE

Meget sterke resultater på siste online-auksjonen til Phillips.
Og samtidig hos CRM: "Not buying if not super-deal, offered watches daily at or just below MSRP".

Philips og CRM lever tilsynelatende i to forskjellige verdener
 
I går fikk jeg beskjed hos en forhandler om at jeg kunne kjøpe en av stål-Rolexene de hadde inne hvis jeg kjøpte en Panerai samtidig. De bablet om en GMT-master II (Pepsi eller hva det er folk kaller den). Hadde ikke behov for hverken GMT-master eller en ny Panerai, så jeg avslo høflig tilbudet. Men det virker som om hypen minst er halvert :geek:
 
I går fikk jeg beskjed hos en forhandler om at jeg kunne kjøpe en av stål-Rolexene de hadde inne hvis jeg kjøpte en Panerai samtidig. De bablet om en GMT-master II (Pepsi eller hva det er folk kaller den). Hadde ikke behov for hverken GMT-master eller en ny Panerai, så jeg avslo høflig tilbudet. Men det virker som om hypen minst er halvert :geek:

Noe som i alle fall later til å ha økt, er den svært direkte "kjøp X og Y, så får du kjøpe Z" hos utsalgsstedene.

Et direkte vulgært fenomen som jeg syns er langt mer uheldig for et luksusmerkes omdømme, enn om produksjonen ble økt til 10 millioner og folk som ville ha kunne fått kjøpe (joda, sikkert fortsatt med litt ventetid).
 
I går fikk jeg beskjed hos en forhandler om at jeg kunne kjøpe en av stål-Rolexene de hadde inne hvis jeg kjøpte en Panerai samtidig. De bablet om en GMT-master II (Pepsi eller hva det er folk kaller den). Hadde ikke behov for hverken GMT-master eller en ny Panerai, så jeg avslo høflig tilbudet. Men det virker som om hypen minst er halvert :geek:
Noe som i alle fall later til å ha økt, er den svært direkte "kjøp X og Y, så får du kjøpe Z" hos utsalgsstedene.

Et direkte vulgært fenomen som jeg syns er langt mer uheldig for et luksusmerkes omdømme, enn om produksjonen ble økt til 10 millioner og folk som ville ha kunne fått kjøpe (joda, sikkert fortsatt med litt ventetid).
Men dette fenomenet sier vel mer om butikken(e) enn eksempelvis brandet som blir brukt som åte. Tviler på at f.eks Rolex hadde satt pris på å bli brukt som gulrot for at butikken som åpenbart er AD for flere merker skal bli kvitt noe som støver ned av et annet fabrikat. Dette er vel mer en ukultur hos enkelte AD'er. Vet det er utbredt flere plasser i utlandet men har ikke hørt om det direkte her på berget. Uansett en usmakelig policy. Kjøp to bais og få en Rolex til retail. Meh...No bueno fra meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Klokkegutt
Noe som i alle fall later til å ha økt, er den svært direkte "kjøp X og Y, så får du kjøpe Z" hos utsalgsstedene.

Et direkte vulgært fenomen som jeg syns er langt mer uheldig for et luksusmerkes omdømme, enn om produksjonen ble økt til 10 millioner og folk som ville ha kunne fått kjøpe (joda, sikkert fortsatt med litt ventetid).
Helt klart. Var jo nesten litt komisk hvordan selgeren senket stemmen og omtrent hvisket det med «kjøp X, så får du kjøpe Y», så er vel definitivt ikke en prosedyre som står i selgermanualen til butikken…