Denim tråden 👖 - Raw, selvedge, heavyweight ++

Jeg har fått mitt par med Steady Eddie II og er ekstremt fornøyd! Satt som et skudd. Det blir nok ikke den siste. Gikk for den litt billigere utgaven i tyrkisk denim og angrer kanskje på det, men skal fortsatt ned noen kg til, så har lyst til å vente litt med å slå på stortrommen.

Dyppet lilletåen i denim «hobbyen». Fant Edwin og kjøpte et par med jeans. De satt fint rundt midje, hofte og ben, men de var litt i lengste laget. Slik jeg har forstått det løses dette med en «cuff fold». Vel og greit det, men går denne bretten seg inn over tid? Den virker veldig stiv, er det en del av greia?

IMG_4690.jpeg
IMG_4688.jpeg

Dyppet lilletåen i denim «hobbyen». Fant Edwin og kjøpte et par med jeans. De satt fint rundt midje, hofte og ben, men de var litt i lengste laget. Slik jeg har forstått det løses dette med en «cuff fold». Vel og greit det, men går denne bretten seg inn over tid? Den virker veldig stiv, er det en del av greia?

Vis vedlegg 426044Vis vedlegg 426045
Stiv er definitivt en del av greia! :) men den blir fort mykere, og former seg etter kroppen din.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Den virker veldig stiv, er det en del av greia?
Jeg kommer til å bli kastet ut av denne tråden siden jeg har et upopulært syn på saken og mener at stiv ikke trenger å være en del av greien 😇.
Jeg ser på det som stickers og flat brem på caps eller som å beholde plasten på en klokke man bruker.
Bare slå buksene mot gulvet som en pisk 3 eller 4 ganger så løsner fibrene og du blir komfortabel ( og kommer til å se normal ut).