Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Ai ai ai ai ai.
Vet ikke hvor mye du gav for den, men det er sikkert mye mindre enn de 20.000,- den går for i dag. Dette er problemet med disse gamle, verdien blir så stor at det blir vanskelig å åpne dem :(

Jeg betalte rundt £50 for den :) så med mindre noen ikke tilbyr å ta den som delbetaling for en ny PAM så havner den vel i glasset til slutt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Et kjapt bilde av whiskysamlingen (og klokkesamlingen for den saks skyld). :)

40635529912_eba9a54baa_b.jpg
Nice ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
F095ECB0-D414-4F1A-9B7A-47181D8B29E7.jpeg
@Preacher etterlyste et bilde fra meg. Jeg har som kjent to store lidenskaper, Macallan og Springbank, og gir dere derfor her et bilde fra øverste hylle i hvert av skapene. Den første som går av disse Mac’ene blir Oscuro’en og den første av Springerne blir 97 Vintage.
I tillegg til å nyte god Whisky er det også gøy å lete etter, og samle på perler.
5472FE64-B7C0-4A5D-9D5A-D3FACD695C9F.jpeg
 
Kjekk samling @Pasop - og du stoler mye på glasskvaliteten/-styrken i den ene glasshylla. ;)

Etter snakket om Balblair i denne tråden, så fikk jeg inn en slik i dag:

blbob.1990.jpg

Har en incoming selv.
Blir spennende å se hvor godt den har hatt av noen ekstra år på fat.
Som relativt ung whisky er den svært god.
Kom gjerne med noen betraktninger om den når du får smakt.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pasop og Kohe321
Ja, skal si Balvenie 12 DoubleWood var god! Krydret honning, toffee, frukt og eik i perfekt kompleks harmoni uten at noen av delene tar over. Strålende.

Minner meg litt om Glenfarclas 21. Mye whisky for pengene dette her.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Angående clenfarclas 21 så reagerte eg på at den vr såpass sitruspreget . For meg var det litt overraskende og andre smaker vart litt borte .