Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Var hekta på whisky en periode, helt til jeg prøvde en Ardberg:eek: Det var uansett en interessant opplevelse av røyk, salt, tang og tare:ROFLMAO:

Nå går det mest i akevitt og gin fra Aurora Spirit Distillery.

Noen som har en rund kompleks whisky anbefaling, kanskje med et lite hint av røyksmak - som kan lokke meg tilbake til whisky igjen:D

Nesten hva som helst av Springbank eller Hazelburn kanskje?
Ellers er 18 år gammel Highland Park alltid godt. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Catch22 og OBJ
03F2B297-2BA6-4C79-890B-7A03D0CF4936.jpeg

8 år siden denne ble med hjem fra tax-free. På tide å åpne litt av det man har samlet seg opp.
 
Mama mia. :love:
Ikke en whisky for vanlige dødelige.
Gi oss gjerne noen smaksnotater.:)

Tror heller du får auksjonsresultatet enn smaksnotatene:)

Fikk denne nylig til en rund dag av en kompis som kjøpte den på polet for 15-20 år siden for 1500.

Jeg nøyer meg så langt med disse to fra Islay:)
FC86A81D-AC20-4934-9509-F425017F572C.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og UJU
Tror heller du får auksjonsresultatet enn smaksnotatene:)

Fikk denne nylig til en rund dag av en kompis som kjøpte den på polet for 15-20 år siden for 1500.
Nå vet ikke jeg hva Lord of the Isles går for, men om du fikk den i gave, hadde jeg nytt den for alt det er verdt, fremfor å selge den. Whisky er best i et glass :)
 
Jeg likte den godt, veldig rund og fin i kjent Bowmore-stil, men også det herlige røykpreget som en Islay-whisky skal ha. Litt mer subtilt kanskje.

Ja, den er rund og fin, samtidig som den har nok Islay-røyk, og en nydelig, fyldig ettersmak som er et av mine favorittaspekter med den. Synd den ikke er å få tak i lenger.