Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 88 22,9%
  • Neat

Stemmer: 297 77,1%

• Antall stemmer
    385
Yoichi 10 år gav mersmak, så jeg prøver en flaske japansk til.

Har egentlig ikke vurdert kjøp av japansk whisky tidligere på grunn av høy pris i forhold til alder.
Men der tok jeg vist feil, gitt. Både Yoichi 10 og Miyagikyo 12 er billigere på polet enn hos "The Whisky Exchange" og "Master of Malt" . Til dels også betydelig rimeligere for tiden.

hn1ure.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
På ingen måte meningen å være ødeleggende for formet her, men fikk smake en rom i ferien jeg ble begeistret over! Ron Zacapa 23... svært,svæært oppegående!
Noen andre som er bevandret i Rom'ens verden?

Fann ikke eget forum for dette da jeg søkte på rom, så derfor poster jeg her:)

En sikker vinner! Mange fine kvelder foran deg med den :)

Tok frem Glenliveten i går, men nærmer seg åpning av enten Lagavulin eller denne snart. Dette med opplevelsene man skal prøve å sanse etter begynner å bli mer og mer spennende. Vanskelig i starten å kunne nevne smaker og lukter, men når man får lest litt får man den "a-ha" opplevelsen.

• Liker
Reaksjoner: EspenK og Preacher
En sikker vinner! Mange fine kvelder foran deg med den :)

Støttes! Sverger til Ardbeg selv. Er i utgangspunktet ikke superglad i whisk(e)y enda, men de røkte liker jeg. En annen som faller i smak er Cardhu(?). Har også fått anbefalt Laphroaig, men til gode å smake den enda.

Kom inn en flaske med Talisker Dark Storm og en Laphroaig QA Cask som er travel retail exclusive fra Tax Free'n. Godt å ha gode venninner :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Plukket med meg en Talisker Dark Storm fra Tax Free jeg også. Har ikke smakt noe fra Talisker før så jeg er litt spent på denne.

Ja..

Dere har fått meg inn i dette! Man må liksom prøve masse forskjellig. Men det er jo spennende og gøy :)