Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
Hmm, hvor mye skal til før man bikker hoarder :LOL:Vis vedlegg 308955
;)
F4A6346C-9CB6-4923-B9D5-CE79FAAA76DA.jpeg
 
Har fått tilgang på endel whiskey, og lurte på om noen hadde erfaring med denne? Vis vedlegg 309805

Rare malts er en serie fra Diageo som de ga ut hovedsakelig i Cask strength, Utgivelsene var fra små destillerier under Diageo paraplyen.
Har ikke smakt nøyaktig denne, men prøvd en del fra serien og synes de generelt er veldig gode.
Flaskene har blitt relativt ettertraktet avhengig av hvilket destilleri det er, på auksjonshuset jeg bruker ser jeg at denne selges for rundt 350£
 
  • Liker
Reaksjoner: Simen E
Om noen er fan av Glendronach og en typisk rum finish whisky så har Master of Malt og TWE nå inne både GD18 og GD21. Knallgode begge to, til en ikke altfor avskrekkende pris. Anbefales nå frem mot jul, bedre enn å trøkke trynet fullt av sjokolade ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thore og UJU
Handlet denne til jul i år. Satser på at den står fint til cigarer.
E8FE683B-1240-4453-A1C4-167B30049716.jpeg

Så tilfeldig også denne. Aldri sett, men oppdaget at dette er en norsk nisje, som gjør noen tappinger. Er dette noe tess?

95AE0947-538A-41AB-951F-36EBDDD2CAAE.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thore og Callahan
Hva med denne? Er denne verdt å åpne tro?
Vis vedlegg 315561
Var hekta på whisky en periode, helt til jeg prøvde en Ardberg:eek: Det var uansett en interessant opplevelse av røyk, salt, tang og tare:ROFLMAO:

Nå går det mest i akevitt og gin fra Aurora Spirit Distillery.

Noen som har en rund kompleks whisky anbefaling, kanskje med et lite hint av røyksmak - som kan lokke meg tilbake til whisky igjen:D