Det gamle bakdekket mitt fikk hull (uten å punktere!), så da var det på tide å gi etter, og å prøve GP 5000 på blandeveissykkelen. Gode dekk, men tror rett og slett det må kalles en tabbe. Den rene landeveissyklingen og fartsjaget er gøy på sin måte, men savner eventyrfølelsen som følgte med å bruke brede slick-dekk. Jeg har kjøpt nye dekk av den typen jeg brukte før (Maxxis Velocita AR), og monterer dem så snart jeg har tid. I den anledning deler jeg gjerne noen kjekke høydepunkter fra det uasfalterte sørvestland! 
Sele/Bore strand - ikke en planlagt tur, skulle på kafé med en kamerat som avlyste grunnet forsovelse, derfor den noe ukonvensjonelle sportsdrikken i bakre holder...!
... her med badetøy i påsken, samme strand:
... Utkikksposten på Fjøløy Fort, Mosterøy. Utstein kloster er fem minutters sykling unna. Mye historie for et lite sted!
... Her over Lyefjell, ca. Bryne:
... Og til slutt, Fossmork. Det er på andre siden av Lysefjorden, bildet peker mot Preikestolen.
... Ok, da. Et bonusbilde fra samme tur. Gud for et vakkert land vi bor i!
Jeg vet at den såkalte "gravel"-sykkelen er omdiskutert, og jeg er ofte enig i det folk sier! Samtidig er det utrolig gøy å være på en stiv sykkel med bukkestyre over uegnet terreng. Jeg får samme følelsen som den jeg hadde, da jeg som 18-åring freste rundt på et steinbrudd i min Saab 900 Turbo. Det føles mye fortere enn det det er!
Sele/Bore strand - ikke en planlagt tur, skulle på kafé med en kamerat som avlyste grunnet forsovelse, derfor den noe ukonvensjonelle sportsdrikken i bakre holder...!
... her med badetøy i påsken, samme strand:
... Utkikksposten på Fjøløy Fort, Mosterøy. Utstein kloster er fem minutters sykling unna. Mye historie for et lite sted!
... Her over Lyefjell, ca. Bryne:
... Og til slutt, Fossmork. Det er på andre siden av Lysefjorden, bildet peker mot Preikestolen.
... Ok, da. Et bonusbilde fra samme tur. Gud for et vakkert land vi bor i!
Jeg vet at den såkalte "gravel"-sykkelen er omdiskutert, og jeg er ofte enig i det folk sier! Samtidig er det utrolig gøy å være på en stiv sykkel med bukkestyre over uegnet terreng. Jeg får samme følelsen som den jeg hadde, da jeg som 18-åring freste rundt på et steinbrudd i min Saab 900 Turbo. Det føles mye fortere enn det det er!