l hope I'm reading this correctly...You need a press to put them together.Etter litt trøbbel med styrelager har jeg nå samlet det meste og nærmer med byggestart.
Vis vedlegg 181102
Kjent problemstilling fra min fortid som landeveissyklist. Uten at det nødvendigvis er samme årsak som hos deg, kan dette skyldes feil tilpasning. Små justeringer på sete- og styrehøyde/posisjon kan gjøre underverker. Se tabeller på nett eller få hjelp hos en profesjonell forhandler. Rammestørrelse må selvsagt også være riktig, men den er jo litt verre å justere på. Statisk sittestilling over tid (litt lengre turer) kan også gi smerter som minner om dine. Forebygger greit med å variere sitteposisjon, stå litt, og endre overkroppsstilling.Problemstilling følger:
Har siste halvannen uke hatt betydelige smerter og en bokstavelig talt brennende følelse i området innside skulderblader(mest høyre side) og etterhvert nedover i tricepsområdet. Skjønte ikke helt til å begynne med årsak men tenkte det kunne ha med uvettig bærings og løfteteknikk på minsten som etterhvert er blitt stor.
Først her om dagen jeg kom på det måtte ha med syklingen å gjøre. Begynte for to mnd siden i jobb etter pappaperm og begynt å sykle. (2x45min).
Smertene var lik og på samme sted som jeg hadde en periode da det ble mye benkøvelser og ikke alltid fokus på oppspenn før løft.
Oppdaget at stillingen på overkropp på sykkelen minnet veldig på bred benkpress uten skikkelig spenn(altså med strekte skulderblad)
Dere mer erfarne syklister har dere erfaringer/tips til en som nettopp har forelsket seg i å sykle til og fra jobb men som ikke vil dø i smertehelvete ?
Har foresten nettopp hevet styre med gode 8 cm
Bukkestyre eller rett? Med et bukkestyre unngår du å vri albuene utover.Problemstilling følger:
Har siste halvannen uke hatt betydelige smerter og en bokstavelig talt brennende følelse i området innside skulderblader(mest høyre side) og etterhvert nedover i tricepsområdet. Skjønte ikke helt til å begynne med årsak men tenkte det kunne ha med uvettig bærings og løfteteknikk på minsten som etterhvert er blitt stor.
Først her om dagen jeg kom på det måtte ha med syklingen å gjøre. Begynte for to mnd siden i jobb etter pappaperm og begynt å sykle. (2x45min).
Smertene var lik og på samme sted som jeg hadde en periode da det ble mye benkøvelser og ikke alltid fokus på oppspenn før løft.
Oppdaget at stillingen på overkropp på sykkelen minnet veldig på bred benkpress uten skikkelig spenn(altså med strekte skulderblad)
Dere mer erfarne syklister har dere erfaringer/tips til en som nettopp har forelsket seg i å sykle til og fra jobb men som ikke vil dø i smertehelvete ?
Bar-ends forsvant grunnet den økte bredden på styre de siste årene men til pendlerbruk får en garantert en mer ergonomisk stilling med bar-"ends" på innsiden av holkene/hendlene. Du må likevel regne med å bli skutt på av stilpolitiet.Med flatt styre kan vel også bar-ends av noe slag gjøre sitt til at du får variert sittestilling litt. Alternativt aerobars hvis du virkelig skal gi jernet...Men som andre har skrevet, så kan heving/senking av styre/sete med bare noen millimeter bety mye.
Stilpolitiet gikk vel allerede bananas ved "flatt styre"?Bar-ends forsvant grunnet den økte bredden på styre de siste årene men til pendlerbruk får en garantert en mer ergonomisk stilling med bar-"ends" på innsiden av holkene/hendlene. Du må likevel regne med å bli skutt på av stilpolitiet.