Den store sykkeltråden

Dette er jo iferd med å bli en fantastisk spennende jakt. Nyeste funn er at min overkonstruerte Klattermusen ryggsekk fra nå er nogo. Skulderstroppene er så sykt breie og stive at overarmer nærmest blir skvist/blodomløp stopper når brukes under sykling.
Vet ikke hvilken størrelse du er på jakt etter og om du ønsker drikkeblære? Jeg er i alle fall ekstremt fornøyd med USWE Airborne 9 sekken min.

Sitter så godt at du ikke enser at den er på ryggen, kvalitets drikkeblære, medfølgende egen neopren beskyttelse til telefon og stor nok til å romme alt du trenger på dagstur.
Ta en kikk her;

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
@Chronodiver Ta en tur til fastlegen din. Skuldersmerter kan det være lurt å ta på høyeste alvor, spesielt når du ikke har klart å sette fingeren på akkurat hva det er som har forårsaket de.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Fant ingen egen dedikert tråd om sykkel og sykling. Om det skulle finnes, så please vis meg vei.
Har en stund brukt mye tid på spinning på gymmen, lest utallige artikler og sykling og sett seff det meste av YT-kanaler som omhandler sykling. Tdf har jeg også fulgt meg. Men ikke nok vil enkelte fanatikere si ;)
Drømmer om å sykle en lengre tur i Danmark neste år. Noen som kan dele sine erfaringer om å sykle fra Skagen/Hirtshals ned til Køben for å så ta toget hjem. Eller er det best å sykle motsatt vei pga sønnavinden?

Fant ingen egen dedikert tråd om sykkel og sykling. Om det skulle finnes, så please vis meg vei.
Har en stund brukt mye tid på spinning på gymmen, lest utallige artikler og sykling og sett seff det meste av YT-kanaler som omhandler sykling. Tdf har jeg også fulgt meg. Men ikke nok vil enkelte fanatikere si ;)
Drømmer om å sykle en lengre tur i Danmark neste år. Noen som kan dele sine erfaringer om å sykle fra Skagen/Hirtshals ned til Køben for å så ta toget hjem. Eller er det best å sykle motsatt vei pga sønnavinden?
Jacob Haugaard ble valgt inn på Folketinget i 1994 med løfte om medvind på alle sykkelstier ;)
www.dr.dk

Det finnes en sykkeltråd allerede, men lite aktivitet i det siste.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg har tatt den turen, veldig fint det. Sykkelpartners mang en punktering førte til at vi jukset med tog på deler av strekket.

Opplevde skiltingen av sykkelveiene som litt oppskrytt, vi klarte å sykle feil noen ganger. Vi syklet østkysten ned, anbefaler vestkysten.
Danmark er flott!

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Vi valge øst fordi begge hadde vært mye på ferie i vest.
Danmark er herlig, rullet inn i små landsbyer på morgenen og lokalbefolkningen hilste og smilte. Snakket med oss.
Han jeg syklet med punkterte på en lang sykkelsti mellom to åkere, da vi endelig kom til sivilisasjon igjen møtte vi tilfeldig på en fyr.
Han så at det var problemer og spurte om vi trengte hjelp.
Fulgte oss da til en kamerat som hadde sykkelverksted Oppi byen. Kameraten avbrøt da søndagsmiddag med familien for å få oss ut på veien igjen.

07AA9E10-2219-49F1-9D83-0686AAFFC3B0.jpeg

Her er min Scott Scale 920. Trofast gammel traver som er blitt 10 år. Fått velfortjent storservice.

Blir ikke mye sti lenger, så satt opp med dekk for grus/asfalt og satt på kombipedaler så den kan brukes på turer med familien også :)

Til sommeren skal jeg og dama sykle fra København til Berlin – noen som har tatt den turen? Ser det er totalt 800 m stigning, så blir mer «kosetur» for meg å regne. Skal sykle med min Bullitt som vi også brukte på Sjælland rundt tidlig på sommeren. Da kan jeg være pakkesel og hun sykle lett.

På sensommeren sykla jeg forresten Nordkapp – Lindesnes solo. Det var litt av en tur...

Redigert: