Den store sykkeltråden

Ay caramba!

Cannondale+SS+-+Campy+Record+-+Reynolds.jpg

Er dette en eldre modell? Eller custom? Vil ha!

Min siste erfaring med elektrisk sykkel var en dag vi syklet korte bakkeintervall (ca 4 min) og gampet på oppover bakkene med tunga ute, så kom det en dame som satt med setet lavt, med kurv på styret og en unge bakpå og syklet forbi oss. Stygg sak!

Akkurat den biten bekymrer meg litt. Hjelper lite å kunne sykle i dress hvis man allikevel må tørke vekk spyttklyser når man kommer fram :)

Men det illustrerer også det jeg er ute etter, et framkomstmiddel for å komme opp bakkene de gangene jeg ikke er ute og trener.

Noen som har tips til hvordan jeg skal få setepinnen min til å sittefast? Jeg må stoppe flere ganger iløpet av en tur for å løfte den opp da den rister ned når jeg sykler sti. Det er for trangt til å shimse og jeg har skrudd til det skruen tåler. Jeg har stålramme på min Jamis Dragon 29'er så føler nesten at den ikke klarer å holde presset rundt setepinnen.

Jeg lurer på om jeg klinker til og kjøper en slik i løpet av et par dager. Noen som har noen innspill til om dette er et godt kjøp eller rent landeveisrøveri?

44975-800.jpg

Noen som har tips til hvordan jeg skal få setepinnen min til å sittefast? Jeg må stoppe flere ganger iløpet av en tur for å løfte den opp da den rister ned når jeg sykler sti. Det er for trangt til å shimse og jeg har skrudd til det skruen tåler. Jeg har stålramme på min Jamis Dragon 29'er så føler nesten at den ikke klarer å holde presset rundt setepinnen.

Hva slags setepinne har du? Diameteren skal være 27,2mm blank.

Jamis Dragon er forøvrig en flott sykkel.

Skal kjøpe meg ny sykkel snart da jeg fant ut at jogging ikke er noe for meg, har tidligere hatt en Hard rocx stone machine som jeg var veldig fornøyd med. Tenker derfor litt på å kjøpe igjen samme merket, men er i grunn åpen for å velge et annet merke også.

Denne har jeg sett litt på og tenkte å dra å få se på eller prøve den i løpet av uka.
Hard Rocx Circo Volante - Kjell sykkel og Sport

Denne er også til samme prisen omtrent, har hatt en billig Nakamura tidligere men det var i grunn ikke noe mer enn en OK sykkel. Når det er sagt så regner jeg med at denne som ligger i en annen prisklasse er mye bedre?
Nakamura Grade 6.29 - Kjell sykkel og Sport

Bruksområde for sykkelen vil bli grusvei samt stier i skog og mark. Mye motbakker og til dels dårlige stier, så dempegaffel er et krav. Tenker også at dette må bli en sykkel som skal vare lenge og tåle mye bruk, så vil ha så solide og bra komponenter som mulig innen min prisklasse på ca 20K.

Noen innspill?

Quoter meg selv for å si fra til @-Emil- og @krille og evt andre at denne legges ut på finn veldig snart :) Knapt brukt (derfor selges den). TSpris: 9k inkl pedaler og flaskestativ.
Da har grushesten fått årets første tur.

bilde-23.jpg

Denne takler lett birken etc (ble faktisk kjøpt for det formål, men bryllupsreise kom i veien ;)).
29' er helt konge både i marka og på veien. Jeg er ingen hardcore stisyklist, men det skal jo funke godt der også. Til mitt bruk, som stort sett er skogsbilveier, er jeg storfornøyd.

Denne hadde veil. på 18k i fjor, så bør ligge innenfor budsjett hvis du får tak i brukt. Jeg trålet finn etc i fjor, men endte opp med å kjøpe nytt da jeg ikke fant noe brukt. Kommer også med karbonramme, men da koster den vel ca 30k.

Redigert av en moderator:
Alt for lite sykling bortover og oppover i det siste. Dette er fra Nevelfjell i nærrheten av Lillehammer på onsdag.
Veldig mye stein, men ikke så vanskelig å sykle.

DSCF1392_zps4c7c276a.jpg

DSCF1395_zps136d84c4.jpg

Ny dings!

Noen som har erfaringer med disse? En gammel kompis jobber mye med Garminprodukter og skaffet meg en forgodtilåværesannpris gjennom en forhandler som hadde tatt inn litt for mange, så da klinket jeg til. Skal montere i kveld og prøve i morgen, var tanken.

Stor morro med Garmin. Ga syklingen min en ny dimensjon i alle fall.
Også greit å ha med seg at den kan synkes mot Strava. Da har du nok en motivator !