Den store sykkeltråden

@Fosen

Bremsekablene dine er kanskje litt vel lange?

Halvguden viser vei.
Copenhagen-Classico-Vintage-Bike-Race-Eddy-Merckx-Scandinavia-Standard.jpg
 
Hvilket underlag har du tenkt å bruke fatbike til?

Jeg bruker sykkel til det meste og kunne godt tenkt meg en by/CX/Adventure sykkel med plass til 45mm dekk, gode skjermer og bagasjebrett/handlekurv.

Kanskje føret i Bodø er mer utfordrende enn i Bergen? ;)

Husk at en fatbike har mye bredere Q-faktor og det er ikke alle som takler det. En fatbike kan du jo handle brukt. Surly Moonlander er en sykkel som er god å bruke til A til B sykling. Den har god geometri til det. Solid og gjennomtenkt sykkel. Jeg har en selv.
Selges en i L og en i XL på finn om dagen.

Jeg ville nok ha kjøpt en transportsykkel hvis jeg var deg. Da har du mulighet til å få med deg litt også. For eks seks stappa bæreposer fra matbutikken. Surly Big Dummy er god og fungerer til det meste. Den kan også oppgrderes med en Bafang elmotor hvis det er ønskelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Flippin
Noen klokketryner/førtiårskriser som i likhet med meg skal rulle fra Rena til Lillehammer i helga? Er jo bare en håndfull påmeldte, så jeg satser på at startnummeret på denne "Limited Edition"-utgaven vil ha en prisstigning som en Sub fra 70-tallet... :D
 
Foredrag med Hushovd og Dag Otto på jobb i dag. Motivering til VM. Dyktige karar. Innser at Lauritzen er ein tøffing når ein høyrer kva han har vore med på. Imponert!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Deilig med klassikere, ja. Men nå er det jo snart slutt allerede (på monumentene; er vel bare L-B-L igjen før høsten?)
 
Løfter en gammel tråd, da lengselen etter bare veier og tørre stier begynner å murre. Fullførte et Lynskeyprosjekt i høst, men fikk ikke syklet lengre enn til postkassen før det plutselig var full vinter. Noen andre som bygger mekaniske transportmidler i ledige stunder?

4E1DA897-44C3-4CBB-B13B-8CDB2B45666B.jpeg
 
Løfter en gammel tråd, da lengselen etter bare veier og tørre stier begynner å murre. Fullførte et Lynskeyprosjekt i høst, men fikk ikke syklet lengre enn til postkassen før det plutselig var full vinter. Noen andre som bygger mekaniske transportmidler i ledige stunder?

Vis vedlegg 177520
Holder akkurat på med denne for øyeblikket. ☺
Min trofaste CAAD7 R2000 fra 2002 som konverterte til singlespeed i 2009, den fikk i vinter ny lakk ( nesten samme farge som originalt men mye mindre logoer), nye Campa UT kopper er montert, stem EastonEC90 ble også lakkert, Deda superzero setepinnen skal strippes for logoer og gjenbrukes, Campa Record UT kranken må overhales før den kan gjenbrukes, nytt Flite sete er på vei, nye TRP hendler er fremskaffet, styret skal byttes, ny teip fra Silca er fremskaffet, nytt styrelager er bestilt.
Usikker på hjulvalget.
Jeg tar meg veldig god tid og kommer ikke til å lage en byggetråd dag for dag som ville blitt dørgende kjedelig men kan poste et bilde annenhver uke.



IMG_20200114_201656.jpg
 
Redigert:
Her trengs mer info karer:)
Jeg har såvidt begynt å lefle med sykling, men skal sykle Bergen-Voss 6.juni.


Har alltid hatt lyst på en titansykkel, så da det kom en brukt, pen og overkommelig priset Lynskey Peloton ramme til salgs slo jeg til. Øvrige komponenter er ikke top of the line så vi snakker ikke superlett, men godt nok til mitt bruk. Om jeg skulle ønske meg noe måtte det være et bedre hjulsett.

Handlelista så slik ut:

Ramme: Lynskey Peloton M/L med Chris King styrelager

Setepinne/spacere/flaskeholdere: titan fra Kina

Komplett gruppesett: Shimano Ultegra R8000

Stem: Deda Zero1

Styre: Deda Gravel

Styretape: Lizard Skins DSP

Hjulsett: Mavic Cosmic Elite

Dekk: Conti Classic 25

Sadel: Charge 400

I tillegg noen sett med dekaler. Havnet på rundt 16k totalt, som er OK for en «ny» titanracer.
 
Redigert:
Sykkelsportens svar på Patek (i hvertfall når det gjelder landevei) er vel Pinarello (Dogma F12). Hva er deres tanker rundt sykkelens Rolex? Eller Breitling? Eller Tissot? Noen refleksjoner gjerne i form av MTB eller landevei? Longines = Fuji?
 
Sykkelsportens svar på Patek (i hvertfall når det gjelder landevei) er vel Pinarello (Dogma F12). Hva er deres tanker rundt sykkelens Rolex? Eller Breitling? Eller Tissot? Noen refleksjoner gjerne i form av MTB eller landevei? Longines = Fuji?

Cipollini er vel Hublot eller RM?
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor
Ble litt inspirert av innlegget til @lobergen - denne ligger til salgs under marked diverse her på forumet og ny Cannondale ble innkjøpt. Er denne for fin til å bygge om til cafe racer mon tro?
8818EBBD-F045-41A8-9B0B-D1720EB30777.jpeg
 
Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: lobergen
Blir kongerittet og Birken på meg Iår! Satse på å kjøpe racer i høst og teste et ritt neste år! Drømmen er tr.heim oslo men må få testet racer først!