Min siste erfaring med elektrisk sykkel var en dag vi syklet korte bakkeintervall (ca 4 min) og gampet på oppover bakkene med tunga ute, så kom det en dame som satt med setet lavt, med kurv på styret og en unge bakpå og syklet forbi oss. Stygg sak!
Noen som har tips til hvordan jeg skal få setepinnen min til å sittefast? Jeg må stoppe flere ganger iløpet av en tur for å løfte den opp da den rister ned når jeg sykler sti. Det er for trangt til å shimse og jeg har skrudd til det skruen tåler. Jeg har stålramme på min Jamis Dragon 29'er så føler nesten at den ikke klarer å holde presset rundt setepinnen.
Hva slags setepinne har du? Diameteren skal være 27,2mm blank.
Jamis Dragon er forøvrig en flott sykkel.
Da har grushesten fått årets første tur.
![]()
Denne takler lett birken etc (ble faktisk kjøpt for det formål, men bryllupsreise kom i veien).
29' er helt konge både i marka og på veien. Jeg er ingen hardcore stisyklist, men det skal jo funke godt der også. Til mitt bruk, som stort sett er skogsbilveier, er jeg storfornøyd.
Denne hadde veil. på 18k i fjor, så bør ligge innenfor budsjett hvis du får tak i brukt. Jeg trålet finn etc i fjor, men endte opp med å kjøpe nytt da jeg ikke fant noe brukt. Kommer også med karbonramme, men da koster den vel ca 30k.