Den store sykkeltråden

Vel, det er høyprofil karbonhjul jeg vil erstatte og helst i lettvekterklasse ( og tubular). Gode allround håndbygde hjul med supre nav har jeg allerede. Jeg har en god idé om hva man kunne få en dyktig hjulbygger til å skreddersy i den klassen men det ville bli dobbelt så dyrt som de alternativene jeg har nevnt.
 
Jeg skal kvitte meg med ett av mine Mavic Cosmic Carbone Ultimate hjulsett :)

Forhjulet er ubrukt og bakhjulet pent brukt i ca. tre ritt, men jeg har fått utbedret en skrape i felgkanten på bakhjulet.. meget pent gjort av Otto Jæger, og hjulet er som nytt.. Utrolig stive hjul på 40 mm. Meget fine allroundhjul synes jeg. Jeg kommer til å beholde mitt andre sett og bruke det i ritt i år.

Madfiber er heller ikke gærnt! :)
 
Hva med Unaas tubular cs50 ?
3 års garanti og gratis service.

Unaas Cycling

Norskprodusert? Tøft!

Nå er det visst nok bare en formalitet som gjenstår for terreng-VM på Hafjell 2014. Og så er det verdenscupritt i år. Mtp hvilken braksuksess det var i fjor så kommer dette til å bli ett av årets høydepunkt. Har akkurat booket leilighet i bakken for både i år og 2014. Det kommer til å bli mye folk under VM! For alle som bekjenner seg til syklismen er det bare å booke seg plass. Ingen grunn til å vente :)
 
Thule sykkelstativ

Hei,
Er det noen som har erfaring med Thule sykkelstativ for tilhengerfeste?
Henger syklene stabilt eller er det fare for at de dunker inn i bilen?
Jeg har sett på 970 og 972.
 
Jeg har brukt begge to endel ganger. 970 er enklere i bruk pga. festemekanismen, men 972 er mye mer stabil imo. Jeg har ikke hatt noe problem med at sykkelen dunker borti bilen. Det kan ha noe med at jeg har vært veldig nøye med brukt av stropper for å forhindre at hjul og styre kan bevege seg fritt.
 
Takk @Golfballen!
Jeg la ikke merke til forskjellen på festemekanismene når jeg var på Torshov bilrekvesita, men jeg får ta en ny titt.
Det blir nok ikke de lengste turene med sykkelen bakpå, men det er veldig "greit" at sykkelen ikke er borti bilen.
 
Redigert av en moderator:
Da er sesongens første høyfarts-slam unnagjort. Pedalhekt i stein er aldri trivelig. Du skjønner ikke hva som traff deg. Lårhøne på størrelse med en tiur.

Og det var selvfølgelig på stisykling, det er der alle skadene kommer. Aldri på utfor. Forklaringen er for så vidt enkel: Ingen beskyttelse.
 
Sykkelen min har gått ut av tiden, og jeg er på jakt etter ny. Er det noen som kan anbefale meg en ny? Jeg er på utkikk etter en grei offroadsykkel til maks 8-10000. Jeg sykler stort sett i Nordmarka og beveger meg sjelden utenfor stier, grusveier og løyper. Har egentlig ikke noen spesifikke krav, men er vant med frontdempet sykkel, og ser slett ikke for meg at jeg har behov for fulldempet.

Kan noen slenge ut noen anbefalinger på mye sykkel for pengene uten å gå i den sedvanlige "hvis du bare dobler budsjettet"-fella?

Handler gjerne i butikk i Oslo, men er ikke fremmed for å kjøpe på nett.
 
Påsken blei tilbragt i Slettestrand i Danmark. Nydlige, tørre stier.

Stilkongen ut fra skauen.

DSCF9209_zps76f2fc3e.jpg


Tråkkern.

DSCF9212_zps7d4e5f73.jpg



Fjasing i hinderløypa.

DSCF9235_zps50c9b453.jpg



Tråkkern fant en bratt nedkjøring som måtte tas.

DSCF9264_zps4ef34fc9.jpg


Sverre kjørte den også.

[video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eKBF0-0CQwg[/video]


DSCF9270_zps8ad6dcce.jpg


DSCF9276_zpsfdbcd32e.jpg


DSCF9277_zps1aee0209.jpg


DSCF9290_zpscb9993e8.jpg


DSCF9313_zps0ec2d9c9.jpg


DSCF9343_zpsbe88eca6.jpg


DSCF9358_zps537eba87.jpg
 
Redigert:
Sykkelen min har gått ut av tiden, og jeg er på jakt etter ny. Er det noen som kan anbefale meg en ny? Jeg er på utkikk etter en grei offroadsykkel til maks 8-10000. Jeg sykler stort sett i Nordmarka og beveger meg sjelden utenfor stier, grusveier og løyper. Har egentlig ikke noen spesifikke krav, men er vant med frontdempet sykkel, og ser slett ikke for meg at jeg har behov for fulldempet.

Kan noen slenge ut noen anbefalinger på mye sykkel for pengene uten å gå i den sedvanlige "hvis du bare dobler budsjettet"-fella?

Handler gjerne i butikk i Oslo, men er ikke fremmed for å kjøpe på nett.

Sykkelkatalog 2013 - intersport

Side 6-7

Scott 970/920
Pris 8999.-

Virker som en grei sykkel. tenkte jeg skulle kjøpe meg en nå siden de er på tilbud.

Tilbudspris 5999.- Gjellene til og med 6 april.
 
Sykler selv på en Jamis Ventura Elite, fin introduksjon til landeveissyklingens verden. Har tatt den med over til Bergen nå, noen som vet om et bra sted å få gjort unna en sårt tiltrengt vårservice?
 
Sverre er det lenge siden jeg har sett gitt. Kjører liksom alle fatbike nå? Ser forresten helt galematias ut, og veldig artig det lille jeg fikk prøvd :)

ser slett ikke for meg at jeg har behov for fulldempet.

Kan noen slenge ut noen anbefalinger på mye sykkel for pengene uten å gå i den sedvanlige "hvis du bare dobler budsjettet"-fella?

Ikke lett å unngå den fella :) Jeg er frekk nok til å påstå at du finner nye behov du ikke trodde du hadde om du kjøper fulldempet. Du blir fort hekta. Kjøper du brukt kan du klare budsjett med fulldempet. Om du til gjengjeld bare sykler for å bevege deg gjennom naturen og ikke for syklingens del kan du klare deg med det meste utenom en landeveissykkel.
 
Redigert:
Scott 970/920
Pris 8999.-

Virker som en grei sykkel. tenkte jeg skulle kjøpe meg en nå siden de er på tilbud.

Tilbudspris 5999.- Gjellene til og med 6 april.

Ser ikke så verst ut den. 29er er artig, ruller som f! Ser ut som den er greit utstyrt og med bra bremser, men gaffelen er dessverre crappy. Pass på at du ikke kjøper sykkel med for smalt styre, det er helt utdatert, selv til rekreasjonssykling i lett terreng. Smalt styre fungerer kun på vei. Spesifikk bredde kommer selvsagt an på hvor stor du er.