Den store sykkeltråden

... og en betydelig oppgradering ble det! Under syklingen følte jeg meg ikke nødvendigvis mye raskere, før jeg så på speedometeret i oppoverbakke, og kjente på hvordan jeg kunne legge meg sidelengs i svingene. Det ble ikke den store "vårturen" som jeg hadde planlagt, det var kaldt, det var yr og tjukk tåke, og brøytekant. Kaldt og surt, men kjekt. Vi liker jo å lide for lidenskapen!

9fzY90l.jpg


... Nå må den vaskes, og setet er bare å kaste i søpla!
 
... og en betydelig oppgradering ble det! Under syklingen følte jeg meg ikke nødvendigvis mye raskere, før jeg så på speedometeret i oppoverbakke, og kjente på hvordan jeg kunne legge meg sidelengs i svingene. Det ble ikke den store "vårturen" som jeg hadde planlagt, det var kaldt, det var yr og tjukk tåke, og brøytekant. Kaldt og surt, men kjekt. Vi liker jo å lide for lidenskapen!

9fzY90l.jpg


... Nå må den vaskes, og setet er bare å kaste i søpla!
Gikk fra en som jeg kjøpte brukt, type innstegsmodell fra Pinarello til en Colnago C60 (begge disse karbon rammer) for en del år siden. Må si at det var en veldig til forskjell, men må jo forvente det når en går fra innstegsmodell til top of the line. Og trygghetsfølelsen i svinger, rundkjøringer osv. var en helt annen verden de to syklene i mellom, du får som regel det du betaler for
30B12D66-5693-4B8E-ACE1-8A4042BFA5EC.jpeg
 
Dårlig stil å trippelposte, kanskje, men dette måtte jo meddeles.
bQDz3WT.jpg


Dette gleder jeg meg til å prøve. Aldri prøvd karbon eller elektronisk giring, heller ei en moderne landeveissykkel!

Gratulerer med flott racer.
Håper dere får mange fine turer, både korte og lange.

LarsB
 
  • Elsker
Reaksjoner: mr.quick
Gikk fra en som jeg kjøpte brukt, type innstegsmodell fra Pinarello til en Colnago C60 (begge disse karbon rammer) for en del år siden. Må si at det var en veldig til forskjell, men må jo forvente det når en går fra innstegsmodell til top of the line. Og trygghetsfølelsen i svinger, rundkjøringer osv. var en helt annen verden de to syklene i mellom, du får som regel det du betaler for Vis vedlegg 325705

:love: det er akkurat sånn en Colnago skal se ut : med muffer og med italiensk gruppo !
( og for en gruppe : Campa Super Record 80th anniversary ! )
 
  • Liker
Reaksjoner: Koonig og sunshine
Njaaa.
Historisk har Colnago brukt Shimanogrupper. Derfor føler jeg at det er mer enn innafor med 10delt Dura Ace på min.
Og så er jeg glad i krom og fantastiske kjøreegenskaper siden 2009:

Colnago profil2018.jpg


Men bevares, Jeg hadde tatt Super Record når som helst.
Ramma blir hos meg så lenge den henger sammen.





(og ja, for de skaprøyde. Kranken er en kompakt "gruppeløs" Shimano)
 
Nå gjelder det å ikke gjøre flere store kjøp inntil videre. Jeg skulle i teorien spare til bolig i år...! :oops:

Den lokale sjappa forhandler også Campagnolo, og etter å ha sett dette pressebildet av storebror V3RS, er jeg helt frelst.
Colnago-V3Rs-2020-Neu-New-Test-Review-102-1140x760.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og kire
Om det er noen i Bergen som har et ønske om å sykle Bergen-Voss, og trenger en billett, så er det bare å gi en lyd. Jeg får ikke stilt, pga. et brudd i foten.
 
  • Trist
Reaksjoner: mr.quick
Er det noen her som vet om noen som tilbyr mekkekurs for sykkel i Oslo-området? Gjelder landevei- og gravelsykkel.
Nivået er lavt, tenker enkle ting som grunnleggende vedlikehold, justering av gir, punkter som bør fettes osv osv.
Har forsøkt å søke uten å finne det helt store…
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Zawatch
Er det noen her som vet om noen som tilbyr mekkekurs for sykkel i Oslo-området? Gjelder landevei- og gravelsykkel.
Nivået er lavt, tenker enkle ting som grunnleggende vedlikehold, justering av gir, punkter som bør fettes osv osv.
Har forsøkt å søke uten å finne det helt store…
Samboeren min gjør kanskje dette?
Hun holdt iallefall flere kurs der hun jobbet før.
www.siljessykkel.no
 
Er det noen her som vet om noen som tilbyr mekkekurs for sykkel i Oslo-området? Gjelder landevei- og gravelsykkel.
Nivået er lavt, tenker enkle ting som grunnleggende vedlikehold, justering av gir, punkter som bør fettes osv osv.
Har forsøkt å søke uten å finne det helt store…
Jeg ville prøvd BC verksted på Høvik. Oh bangs vei 51 eller fjesboka.
Nordover finner du Mikes Bikes som nå er å finne på Intersport Råholt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Går med tanken om å kjøpe meg en elsykkel. Må tåle litt skog, men også funke fint gatelangs. Tror ikke jeg trenger fulldemper. Jeg er storvokst på 186 og trenger dermed en sykkel som tåler stor last. Mulig dette er en utfordring?

Hva anbefales? Jeg har null peiling - både på kvalitet og budsjett. Alle innspill tas imot! :)