Lekkert !
CrMo stål/ Colombus Strada ?
Jeg hadde bygget den som en singlespeed med kule kvalitetsdeler ( tenk fargekoordinert Tune) istf å starte med et kulturvernsprosjekt med tidsriktig gruppe osv.
Fytterakkern for en fet ramme!Jeg synes helt klart denne oser sport, fart og retro, så hvis du finner retrokomponenter også, så hadde jo det vært helt gull. Å bygge den fixed/single er et pent alternativ som helt klart vil høste massiv cred blant hipsternt på Løkka...
Et kjapt Google-søk resulterer i at Merckx kjørte på mye forskjellig, men i hvert fall Campagnolo på både Masi, DeRosa og Colnago-sykler. Tror dette er et bra utgangspunkt for mer detektivarbeid.
Ble nesten litt lei meg for å ha ditchet landeveissykkelen nå...![]()
Lekkert !
CrMo stål/ Colombus Strada ?
Jeg hadde bygget den som en singlespeed med kule kvalitetsdeler ( tenk fargekoordinert Tune) istf å starte med et kulturvernsprosjekt med tidsriktig gruppe osv.
Noen som vil anbefale en cyclocross til under 10k?
Den Merckx rammen fortjener gammeldagse hjul. Ikke slike grusomme aerofelger.
Jeg ville bygget den opp med vintagedeler. Kan bli meget pent.
Jeg husker veldig godt 1996/1997 og kan love deg at aerofelger var THE SHIT.
![]()
Takker for støtteDe du linket til der er jo åpenbart tøffere enn de jeg har kjøpt, men så var det dette med tilgjengelighet og pris da. Har sett de hjulene du linker til der til rundt 10 000 kr på ebay, det synes jeg ikke de er verdt
Kan ikke se å ha nevnt årstall, men rammen min er produsert i ´96, så der traff du godt gitt.
Bare se på denne f.eks.
Høyprofilhjulssett på gammel-racer trenger ikke vær stygt (se bort i fra styret hans....)
![]()
Fikk levert min nye Scott Spark her om dagen. Som den handyman jeg er monterte jeg den selvsagt sjøl ut av esken, hvilket medførte et par ettermiddager med moderat kabelsurr og verktøyrot i stua. Ferdig montert kunne jeg jo ikke bare stue den bort heller, den var jo så fin og det er iskaldt i kjelleren.
Merkelig nok er det ikke alle som deler min fascinasjon for blankpolert mekanikk, plutselig får jeg beskjed om den der sykkelen skal ut av stua og det fort. Men...jeg hadde tenkt at den kanskje kunne stå i hjørnet der borte til det ble vår og litt varmere i været, som pynt liksom...?
Ut!
Okei da!
Har lenge hatt lyst til å gå til innkjøp av wattmåler til landeveissykkelen. Nå som blant annet Garmin Vector og Stages endelig er på markedet til noenlunde fornuftig pris må dette opp til vurdering igjen.
Er det noen på sonen som har erfaringer med nevnte wattmålere eller andre målesystemer innenfor rimelighetens budsjetter. Føler ikke ambisjonsnivået forsvarer SRM helt ennå...
Pina