Den store sykkeltråden

Jaggu! (fra pinkbike).


p5pb8663109.jpg



Kristoffer Kippernes har tatt disse:

1209160711__KHK3522.jpg


1209160835__KHK3897.jpg
 
Må få meg katt igjen.

[video=youtube_share;WTLsAnxUwzQ]http://youtu.be/WTLsAnxUwzQ[/video]
 
Det er snyta moro.

Fatbikes.no skal ha demodag ved Østmarksetra 17.11 med muligheter for testing av diverse feite sykler. Så da er det bare å stille opp om du bor på østlandet.
 
[video=youtube;ecd43CQo7xU]http://www.youtube.com/watch?v=ecd43CQo7xU[/video]

Hadde planer om å begynne å trene på rulle i vinter, så man får et lite grunnlag til sommerens maratonritt. Nå er det derimot bare å lene seg tilbake og ta en øl. Grunnlaget ble lagt i livmoren. :D

_MG_9543.jpg
 
Crazy sykkel Christian! Må prøve det der en gang!

Har vært ute på tynt og kaldt snølag i dag. Fantastisk føre, mye bedre enn sommeren. Godt grep med total forutsigbar slipp. Ligger konstant med slædd :cool:

531904_10152326394995327_1625724443_n.jpg
 
Tore! Jeg skal til Bergen med et flyttelass for min fetter til mandag tirsdag onsdag. Fatbiken blir med.


_____________________________________________




Jeg har vært på telttur med sykkel. Ekspedisjonen foregikk på Henestangen sørøst i Vannsjø. Startet på eftan på onsdag. Bomma litt på rutevalget og kom inn på en vei som ikke var på kartet. Plutselig forsvant stien og da stod jeg der som en dust i mørket. Etter godt og vel to tier kaving på kryss og tvers inni skauen havnet jeg ved en tilfeldighet på Henestangens høeste punkt, så da ble natten tilbragt der. (Iphoto har hengt seg, så bildene er ikke redigert).
Neste gang blir det mindre og lettere sekk og heller vesker.


Kaldt på morran.
DSCF7051.jpg


Bål er alltid fint.
DSCF7054.jpg


Ble for mye dytting.
S0097065.jpg


Ganske vanskelig terreng til tider. Mange kløfter.
DSCF7071.jpg
.

Men alt i alt var det bedre å være ute enn inne.
S0057061.jpg


Og som en Tidssonen spesial:
DSCF7053.jpg
 
Tore! Jeg skal til Bergen med et flyttelass for min fetter til mandag tirsdag onsdag. Fatbiken blir med.


_____________________________________________




Jeg har vært på telttur med sykkel. Ekspedisjonen foregikk på Henestangen sørøst i Vannsjø. Startet på eftan på onsdag. Bomma litt på rutevalget og kom inn på en vei som ikke var på kartet. Plutselig forsvant stien og da stod jeg der som en dust i mørket. Etter godt og vel to tier kaving på kryss og tvers inni skauen havnet jeg ved en tilfeldighet på Henestangens høeste punkt, så da ble natten tilbragt der. (Iphoto har hengt seg, så bildene er ikke redigert).
Neste gang blir det mindre og lettere sekk og heller vesker.


Kaldt på morran.
DSCF7051.jpg


Bål er alltid fint.
DSCF7054.jpg


Ble for mye dytting.
S0097065.jpg


Ganske vanskelig terreng til tider. Mange kløfter.
DSCF7071.jpg
.

Men alt i alt var det bedre å være ute enn inne.
S0057061.jpg


Og som en Tidssonen spesial:
DSCF7053.jpg

Vansjø er herlig året rundt! Så ut som en slitsom, men fin tur!
 
Jeg vet at man ikke kan ha for mange hjulsett men har likevel tenkt å redusere antallet litt ( en god anledning til å oppgradere samtidig ;)). Så for meg at de gode gamle Easton EC90 aero ( tubs) og de nesten ikke brukte Reynolds Assault ( clincher) skulle ut. Noen synspunkter om en verdig erstatter ?
Madfiber ? Hed Stinger ?
 
Hva slags sykkel har du?

Jeg tror jeg ville kjøpt Chris King nav, gode eiker og felger etter lommebok og hva du synes er pent for så å levere hele sulamitten til en dyktig hjulbygger. (Hete tips er Kirk Meyer, Frode Nilsen eller Ole Blokhus med flere.)

Hjul blir ikke bedre enn det.