Den store sykkeltråden

Hadde med et Omega dressur (hverdagsur da det kom på 50-tallet) i stål og en Omega Dynamic fra 90-tallet på nato som hovedsaklig ble brukt.

Bruker forøvrig ikke klokke når jeg sykler.
 
aaaaaa.... må sykle! Selv om jeg elsker Bergen... kjipt å bo i et regnhull når man er sykkelentusiast. Spesielt med tanke på at vår eneste skikkelige utforløype blir en psykisk prøvelse i stedet for teknisk når det er bløtt. Men det bygger jo karakter da :p
 
Enig.

Regn og sykkeltur er ikke så gæernt. Det er verre med stekende sol når svetten bare tørker inn og det svir.
 
Ny sykkel :)

DSC00144.jpg


Kjekt med en litt mer vedlikholdsfri sykkel en den jeg har fra før, og ikke minst utrolig kjekt med store felger og smale dekk.

flip-flop, bruker du den som SS eller fixed? Jeg sykler selv fixed her i oslo, ble hektet og tror jeg vil slite med og gå tilbake til frikrans/gir.

Pen sykkel
 
Denne har jeg bygget selv. Du kan kjøpe ramme og gaffel inkl kranklager om du vil. Jeg er på jakt etter noe mer fargerikt tror jeg. Da trenger du bare hjul med fixed hubs og cog som du kan kjøpe ferdig. Og kjede og krank og pedaler. Så setter du på et stem og styre og sete, så er du i mål:)

Send pm om du er gira:)
 
Ser folk sykler fixed her, å skjønner jo at man bremser ved å låse bakhjulet, jeg har en sykkel med smale hjul og 8 gir, å det hender jeg også låser bakhjulet :cool: Men det dekket som sitter på "swalbe big apple er helt utslitt etter en halv sommer med sykling =/

Noen forslag til andre dekk man kan bruke!? 29" ca 1.9 :p
 
Aner ikke Hvaslags dekk og sånn du er på jakt etter, men vittoria randonneur funker bra på asfalt og tåler juling.
 
Denne har jeg bygget selv. Du kan kjøpe ramme og gaffel inkl kranklager om du vil. Jeg er på jakt etter noe mer fargerikt tror jeg. Da trenger du bare hjul med fixed hubs og cog som du kan kjøpe ferdig. Og kjede og krank og pedaler. Så setter du på et stem og styre og sete, så er du i mål:)

Send pm om du er gira:)

Utrolig kul! Jobber som ekstrahjelp bare for moro i en sykkelbutikk til tider, hadde vært tøft å lufte tanken om å kanskje ta inn noe lignende en gang! Takk for tilbudet, står over i denne omgang, men mulig du hører fra meg ved en senere anledning :)

Fant forresten denne siden her, hvor du kan lage din egen custom sykkel, det jeg stusser litt over her er at den har bremser, den er vel kanskje ikke fullverdig fixed da? Muligens bare en vanlig singlespeed. Kult konsept uansett.
Republic Bike | Build custom Aristotle fixed gear bike | built by us and you
 
Takk!

Ang linken, jeg tror du får mer sykkel for mindre penger om du bestiller deler fra ebay selv og får hjelp på ekstrajobben til bygging:) les rundt på nett og hør på feks Fixie.no

Send pm når du er gira på å sykle:)
 
Utrolig kul! Jobber som ekstrahjelp bare for moro i en sykkelbutikk til tider, hadde vært tøft å lufte tanken om å kanskje ta inn noe lignende en gang! Takk for tilbudet, står over i denne omgang, men mulig du hører fra meg ved en senere anledning :)

Fant forresten denne siden her, hvor du kan lage din egen custom sykkel, det jeg stusser litt over her er at den har bremser, den er vel kanskje ikke fullverdig fixed da? Muligens bare en vanlig singlespeed. Kult konsept uansett.
Republic Bike | Build custom Aristotle fixed gear bike | built by us and you

Ja, den er nok SS! Jeg sykler med forbrems, 10 år med skateboard har gjort sitt på knær gitt. så pedal paecing .

Entropy nice! Her er ett bilde av min daily beater, har to prosjekter gående i boden om dagen- den en ene en bulid på en DBS proffesionale, tenkte og beholde den helt børsta, s¨det blir en god værs sykkel!
IMAG0662.jpg