Den store Rolex Explorer-tråden

IMG_20190409_202911_1.jpg
 
Explorer er en klokke som skal tåle fjellklatring og det meste, hvordan er det med harde støt fra for eksempel slegge bruk?
Tenker litt på å kun ha en klokke, men usikker på om den bør bli brukt som arbeids klokke?
 
Explorer er en klokke som skal tåle fjellklatring og det meste, hvordan er det med harde støt fra for eksempel slegge bruk?
Tenker litt på å kun ha en klokke, men usikker på om den bør bli brukt som arbeids klokke?
Såfremt ikke du er født med ei slegge i neven, så skal det gå helt fint. Det er slegga som skal gjøre jobben, ikke armen med uret på.
 
Explorer er en klokke som skal tåle fjellklatring og det meste, hvordan er det med harde støt fra for eksempel slegge bruk?
Tenker litt på å kun ha en klokke, men usikker på om den bør bli brukt som arbeids klokke?
Borhammer bør en vel være forsiktig ellers går vel det meste greit. Det er til tider ganske befriende å bare ha en klokke av god kvalitet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Den sjølvsagte turklokka. Ingen over, ingen ved sida!

Litt kjipt å sitje her med nyoperert ankel i botn av dalen no, kjenner eg :rolleyes: Men godt eg har fine fjell å sjå på.
Kjedelig da med de meldingene som er framover, og du er kanskje ikke restituert før snøen er krøpet høyt til fjells?
 
Explorer er en klokke som skal tåle fjellklatring og det meste, hvordan er det med harde støt fra for eksempel slegge bruk?
Tenker litt på å kun ha en klokke, men usikker på om den bør bli brukt som arbeids klokke?

Det hadde jeg ikke tatt sjansen på, men fattern hogget ved på hytta stadig vekk med sin :confused:
 

Hodinkee burde virkelig ansette en bedre fotograf. Lyssettingen er så kald, steril og tidvis overeksponert at kassen og skiven mister all dynamikk. I flere av bildene ser jo klokken helt grå og utbrent ut. Minner meg litt om Seikos katalogbilder. I tillegg er det en merkelig bruk av grunn fokus når klokken fotograferes i vinkler hvor man trenger dybde, og jeg kan ikke se noen artistiske kvaliteter ved bildet som begrunner hvorfor blenderåpningen ikke kunne justeres ned noen hakk heller.

Ikke meningen å være helt fotosnobb her, men når vi snakker om verdens største klokkemagasin på nett så burde vi kunne forvente bedre fotografi enn hva man finner hos tilfeldige klokkeanmeldelser på Youtube, som feks. denne her:

 
Redigert: