Den store Rolex Explorer-tråden

Litt flere bilder av explorerparet :)

13979949251_fcf13c881c_b.jpg


14003119263_a6467a00a7_b.jpg


13969022211_04ea5cac11_b.jpg


13949105356_f7ba18e517_b.jpg


13983966644_0ec38d0c9d_b.jpg


13972204505_0a4338e026_b.jpg


13992193563_db7563d7ee_b.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Polar Explorer i sitt rette element

Er stor fan av å bruke ur til det de er ment for, så når fjelltopper skal bestiges i Jotunheimen så var valget om hva som skulle sitte på hånden enkelt.



Isøks og Polar Explorer II går hånd i hånd ;)



Utstyret pakket og klart.



Kulden var beinhard og vinden beit kraftig på 2065 moa. så ble med et raskt bilde på den første toppen.

Kan nevne at de andre i "ekspedisjons"-følge hadde på seg avanserte Suuntoer og Garmin-klokker, og de brukte ikke en eneste av funksjonene som de hadde :p Exploreren begynner å få en del topper over 2000 meter bak seg, og kan nevne at jeg stort sett bruker alle funksjonene hver gang :p (24 timersviseren som enkelt kompass)
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Wow, får skikkelig lyst på en 39mm Explorer på Hodinkee skinn av denne tråden her :cool:

Tror ikke jeg har postet her ennå. Min Exp II på Svalbard i fjor vår:



Det var et magisk sted, og Exp II på Nato var det perfekte reisefølge. Effektive -50 første dagen, heldigvis ble det litt mer levelig etterhvert.







 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Gangnøyaktighet

Kjøpte for ei tid sidan ein ExpII av JoLu her på forumet. Den klokka som låg som reklamebanner for norgesnatoen.

Veldig nøgd med klokka!

Hadde henne inne på full service hjå Lervik Ur tidleg haust 2013. På lappen ut frå service stod det ein masse tal eg ikkje skjønte heilt, men urmakaren hadde notert med kulepenn nederst "As good as it gets!".

Tenkte å teste litt for eg såg at klokka gjekk veldig beint. Stilte etter NRK text-TV 1. desember. Klokka har vore på armen etter det, dag og natt, med unntak av nokre (?) timar i veka der eg har brukt Garmin 910XT til trening og konkurransar. Klokka har då ligge i tilfeldig stilling i skuff.

Sjekka i går 1. mai (jo eg har jo gløtta litt innimallom) igjen etter txttv:

151 døger og +35 sekund! Det blir om lag +0,231789 sek over 5 månader. Slå den!
 
Hyggelig at gamle "lurkere" begynner å poste:)

Den presisjonen der kan man ikke klage på, helt fantastisk. Del gjerne bilder av klokka di:)
 
Bruker dere barretten som følger med klokken når dere fester NATO-strapen? De som følger med min nye Explorer 212470 virker litt "lealause" (som vi sier på Vestlandet), så jeg er usikker på om de er sikre nok å bruke?
 
Bruker dere barretten som følger med klokken når dere fester NATO-strapen? De som følger med min nye Explorer 212470 virker litt "lealause" (som vi sier på Vestlandet), så jeg er usikker på om de er sikre nok å bruke?

Jeg gjør ihvertfall. Mine virker ikke lealause, men sitter heller ikke som spikret - heldigvis. Jeg tenker at hvis de er laget for å tåle strekket fra en lenke eller en reim, tåler de helt sikkert en NATO også. Men barrettangst er jo ikke et ukjent fenomen, da :)
 
Tar å poster bilde tatt i dag i mykt naturlig dagslys. Klokke og lenke fikk en flott "frosty look" (aka Polar ;) ). Ikke redigert og rett fra mobil. :)

20140507_115128_zpsb14f1358.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Når jeg ser denne tråden kjenner jeg at en 16750/16550 fort kan komme inn i samlingen igjen, for en fantastisk undervurdert klokke :)
explIIbaw_zpsccae2568.jpg
 
Kjøpte for ei tid sidan ein ExpII av JoLu her på forumet. Den klokka som låg som reklamebanner for norgesnatoen.

Veldig nøgd med klokka!

Hadde henne inne på full service hjå Lervik Ur tidleg haust 2013. På lappen ut frå service stod det ein masse tal eg ikkje skjønte heilt, men urmakaren hadde notert med kulepenn nederst "As good as it gets!".

Tenkte å teste litt for eg såg at klokka gjekk veldig beint. Stilte etter NRK text-TV 1. desember. Klokka har vore på armen etter det, dag og natt, med unntak av nokre (?) timar i veka der eg har brukt Garmin 910XT til trening og konkurransar. Klokka har då ligge i tilfeldig stilling i skuff.

Sjekka i går 1. mai (jo eg har jo gløtta litt innimallom) igjen etter txttv:

151 døger og +35 sekund! Det blir om lag +0,231789 sek over 5 månader. Slå den!

Flott at du ble fornøyd! Jeg savner den litt, skjønner ikke hva jeg tenkte på...:)

_MG_0955.jpg
 
Noen explorer 2 eiere her inne som har hatt sin over mange år og kan fortelle hvordan tallene på beselen holder seg?
 
Noen explorer 2 eiere her inne som har hatt sin over mange år og kan fortelle hvordan tallene på beselen holder seg?

Nå vet jeg ingen ting om hvordan tallene på explorer II holder seg, men jeg vet at @crown guard sandblåste en Seiko Monster, som også har nedfelte tall i bezel som er lakkert, uten at lakken ble ødelagt :)
 
Redigert av en moderator: