Den store Longines-tråden

Nye Longines Conquest har havnet høyt oppe på lista mi etter den ble lansert. For en som utelukkende har Seiko i boksen, så er det jo litt uvant, men alt med den skriker "kjøp".
Noen som har modellen med blå skive, og vil poste et bilde eller to? Ser jo fra posten over at grønn også er rålekker, men har allerede grønt, og trenger litt fargevariasjon.
 
Nye Longines Conquest boxfresh fra ad i dag.
En flott revisjon av klokke/lenke/skive og div.
Noen bilder.

Vis vedlegg 348417Vis vedlegg 348418Vis vedlegg 348419Vis vedlegg 348420Vis vedlegg 348421
Det er mye å like - fra begge sider. Betydelig mer moderne og elegant enn forrige modell. Og til sist et seriøst moderne urverk. Jeg har en Spirit 37mm. Har tuslet og gått i snart ett år - +1/+2 i døgnet og nærmest ikke påvirket dagens aktiviteter og nattens posisjoner. Nå vet jeg at ikke alle disse L888 urverkene er så ekstremt nøyaktig. Har nok vært spesielt heldig med min. Ønsker deg mange gode år og til lykke med din Conquest.
Mvh. OWT
 

Vedlegg

  • 259.2000px. .jpg
    259.2000px. .jpg
    145,4 KB · Visninger: 0
Er ikke originalmodellen LLD er basert på 42 mm? Synd de kutter ut den størrelsen da, når de endelig relanserer en versjon uten datohjul. Den originale fungerte fint i 42 mm (og det sier jeg som en som generelt foretrekker litt mindre kassestørrelser). Longines får det atter en gang nesten til.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Nye LLD ser utrolig spennende ut for meg. Prisen er kanskje et par tusenlapper mer enn jeg syns den burde være, men det er mye klokke her.

Enig! Denne blir spennende. Etter å ha testet både 42 mm og 36 mm har jeg likt 36 mm best. Gleder meg til å prøve den på armen!
Jeg er svak for perlermorsvarianten i 36 mm. Den er utrolig fin!

Er ikke originalmodellen LLD er basert på 42 mm? Synd de kutter ut den størrelsen da, når de endelig relanserer en versjon uten datohjul. Den originale fungerte fint i 42 mm (og det sier jeg som en som generelt foretrekker litt mindre kassestørrelser). Longines får det atter en gang nesten til.
Tja, inntil jeg får prøvd den på armen er det i allefall for min del litt for tidlig å si at de  nesten fikk det til.
 
Er ikke originalmodellen LLD er basert på 42 mm? Synd de kutter ut den størrelsen da, når de endelig relanserer en versjon uten datohjul. Den originale fungerte fint i 42 mm (og det sier jeg som en som generelt foretrekker litt mindre kassestørrelser). Longines får det atter en gang nesten til.
Det blir jo veldig smak og behag, men de laaaaange lugsene gjør at i hvertfall på mine håndledd sitter 42 ganske dårlig. Samtidig syns jeg 36mm ble litt lite for en klokke som jeg personlig mener kjennetegnes av å ha mye skive. Så jeg syns dette er kjempespennende.
 
Og endelig gjør de noe med timeviseren, lume hele veien! 42mm varianten har bare hatt lume ytterst, det gjør etter min mening viseren litt halvveis, også i dagslys.
Eneste ankepunktet jeg har mot LLD (eid den 2 ganger).
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe
Det blir jo veldig smak og behag, men de laaaaange lugsene gjør at i hvertfall på mine håndledd sitter 42 ganske dårlig. Samtidig syns jeg 36mm ble litt lite for en klokke som jeg personlig mener kjennetegnes av å ha mye skive. Så jeg syns dette er kjempespennende.
Ditto! Og nå har jeg fått prøve 39mm (Hos Thune). Den ser fantastisk ut, sitter som ei kule (16,5 com håndledd), og lenken er utrolig "riktig" om man er på jakt etter en elegant diver som tenderer mot en GADA. Det eneste ankepunktet - men det er til gjengjeld stort - og det er PRISEN! Når den legges godt over 40k, oppfatter jeg det som et grådig høyt prishopp inn i et prissegment med knalltøff konkurranse.
 
Ditto! Og nå har jeg fått prøve 39mm (Hos Thune). Den ser fantastisk ut, sitter som ei kule (16,5 com håndledd), og lenken er utrolig "riktig" om man er på jakt etter en elegant diver som tenderer mot en GADA. Det eneste ankepunktet - men det er til gjengjeld stort - og det er PRISEN! Når den legges godt over 40k, oppfatter jeg det som et grådig høyt prishopp inn i et prissegment med knalltøff konkurranse.
Hundre prosent enig. Jeg tenker prisen kun sier én ting, og det er "Nå kommer vi, Tudor generelt og BB58 spesielt!"

Jeg har ikke nok erfaring med moderne Longines til å si om de fortjener å være på samme nivå som Tudor, men frem til nå har de definitivt vært blant mine topp 3 anbefalinger i segmentet rett under.
 
Er det bare jeg som har problemer med plasseringen av kronene på LLD? Burde de ikke stått rett på klokken to og fire?