Den store Longines-tråden

Blåser litt liv i denne tråden igjen.

Etter en god stund med leting etter min "første klokke" så endte til slutt valget opp med en Longines.
Har lest en god del om diverse merker/produsenter og falt i grunn litt for hele pakken til Longines, samtidig som jeg følte at prisen ikke var helt avskrekkende.

Etter et par turer til Bjerke i Oslo under tilbudsdagene ble saken klar for min del, og jeg endte opp med denne skjønnheten. Hatt den et par dager når, og allerede rukket å bli veldig glad i den.

Bilde%206_zpsx0wwpph7.jpg

Vet ikke om dette er riktig tråd men... Er det bare meg eller virker det som om LLD no date er blitt umulig å få tak i? Finner ingen på Chrono 24, ingen på WUS, og selvsagt ingen på finn.no...
Kjenner at jeg av en eller annen merkelig grunn er blitt heeeeelt besatt av denne klokken... Er nesten så ille at jeg er villig til å flippe min Seamaster EB for å få tak i en.... Men er jo ingen til salgs lenger sånn helt plutselig. Hva skjer?!?!

Her er mitt seneste Longines tilskudd. Et ref 6368 utstillings-chronometer i forgyllt messing fra 1958.

Disse sjeldne chronometerene stod i utstillingsvinduet til urmakeren slik at forbipasserende kunne synkronisere sine ur til "eksakt tid" Mitt chronometer bærer serienummer 18:)

25442649751_57f1a95611_h.jpg

Up/Down indikator og en gang-reserve på 50 timer

25509290956_c5e0976916_h.jpg

Urkassen er montert i en gyro som seg hør og bør med et chronometer. Hacking funksjonen betjenes av en liten bryter som sees på bildet.

24904936474_7893dea758_h.jpg

Ved å skru av bakdelen kan det vakre cal 24.99 verket beskues igjennom et baklokk i mineralglass.

24732286005_d423c9b8c5_h.jpg

24364610749_53b4081391_h.jpg

Longines viste eksepsjonell kundeservice å sendte meg uppfordret et "Extract from the archives"

24908739933_6ea49d668c_h.jpg

Herlig @Alruts! Hva synes du om Hydroconquest´en. Kjøpte min for en drøy uke siden og er rett og slett superfornøyd.

Joda, er veldig fornoeyd med den, mye bang for bucks, synes bare at lenka er litt vel skranglete og en ripemagnet. Vurderer aa bytte til silikon med clasp. Lumen er heller ikke allverden, men er vel bortskjemt fra alle Seiko'ene mine.... :)

Vanskelig å si seg uenig med skranglete lenke. Hadde vært supert hvis du legger ut bilder av den med andre løsninger !