Den store FOTO-grafitråden

Morroklumpen. :) Jukset skulle bestå i hva da? Må vel nesten forsvare meg da.

Variasjonen i bildene og lekingen skyldes Akams bildefester / -utfordringer der man bestemmer seg for en fotografisk utfordring ca. annenhver måned. Nå i april, så var min selvvalgte utfordring å benytte kvadratisk bildeflate og tema med bokstavene F-O-R. Her er ett utvalg av de 40+ bildene som ble tatt i april for det temaet alene.

FORnøyd by Loevhagen, on Flickr

FORpakter by Loevhagen, on Flickr

FORhekset by Loevhagen, on Flickr

FORskjell by Loevhagen, on Flickr

spaceFORrent by Loevhagen, on Flickr

Redigert:
En av festene i fjor så var målet å sette opp en scene på bordet og ta bilde av det. Scene skulle underbygge en av de mest leste artiklene på dn.no den dagen. Her er 3 eksempler fra den utfordringen. Det øverste var at svenskene satte fokus på passiv arbeidsledighet. Med rekvisitter hentet fra huset, lekerommet og hagen så gikk det å sette opp scenene helt OK.

Arbeidsledighet i Sverige:

Pekefingen ble utlånt av dattera i huset. :)

Augustfest 2013 (Dag 1) by Loevhagen, on Flickr

Platebransjen sliter:

Veggie Records by Loevhagen, on Flickr

Nordmenn reiser på ferie fremfor å vedlikeholde hus her hjemme:

Denne var vel den mest krevende der alt skulle settes opp uten å lime inn noe i etterkant. Regndråpene på glassplata er reelle.

Augustfest 2013 (Dag 2 by Loevhagen, on Flickr

Morroklumpen. :) Jukset skulle bestå i hva da? Må vel nesten forsvare meg da.
Alle kan vel se at det der er juks!

Neida, sorry, bare et utslag av dårlig humor. Jeg har sniktittet på FOR-serien din på Flickr tidligere, jeg synes dette er glitrende. Keep 'em coming!

Ja, jeg er en juksemaker og pipelort. :) Hm - slike gamle uttrykk burde egentlig vært en utfordring i seg selv. :rolleyes: Når man ser moderne mikser som "Bøyer seg i hatten", "Ville ikke tatt i henne med en spade en gang", osv - så er en del uttrykk i ferd med å dø ut. Kanskje det hadde vært en kjekk fotografisk utfordring; å ta bilder av ordtak. :D

Et fenomen jeg aldri har observert før inntraff i dag. En regnbuering rundt solen. Heldigvis hadde jeg med meg ND1000-filter og fikk tatt følgende (ikke gode, men) interessante bilder.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Ja, jeg er en juksemaker og pipelort. :) Hm - slike gamle uttrykk burde egentlig vært en utfordring i seg selv. :rolleyes: Når man ser moderne mikser som "Bøyer seg i hatten", "Ville ikke tatt i henne med en spade en gang", osv - så er en del uttrykk i ferd med å dø ut. Kanskje det hadde vært en kjekk fotografisk utfordring; å ta bilder av ordtak. :D
God idé! Selv tar jeg ikke fem øre for å spytte i det sure gresset.

I dagens konfirmasjon dukket følgende opp, som ble tatt ved et uhell :) Småungene i huset har fått hvert sitt kamera, slik at de kan krøkes tidlig. Legg merke til grepet til 4,5-åringen ("First rule of photography - never ever touch the lens") :)

Who draws first?
by iTetragrammaton, on Flickr

Redigert:
  • Liker
Kanskje det hadde vært en kjekk fotografisk utfordring; å ta bilder av ordtak. :D

[OT] @Loevhagen Du kan jo prøve med "Det kan være ille å møte seg selv i døren, enda verre er det når man ikke kjenner seg selv igjen." som Jan P. Syse en gang sa. Forøvrig passer sitatet skremmende godt for vår nye NATO-sjef Jens Stoltenberg.

[/OT]

Redigert av en moderator:
En hund jeg gikk forbi på Anacapri i sommer...

Hund%20i%20Fiat%20p%C3%A5%20Anacapri.jpg

• Liker
Her var det mye fine bilder som ga masse inspirasjon til å ta mer bilder!

Noen jeg er fornøyd med:

Kompasset fulgte med klokka, så da måtte det jo brukes på et bilde
IMG_1397.jpg

Gamle bilen min tatt en sen natt på Holmenkollen ved hjelp av 2 lommelykter
IMG_5613.jpg

Leking med photoshop etter en tur på Operaen
5616_247091135253_4130960_n.jpg

Morsomt å ta bort farger i photoshop
942449_10152855582780254_1504626152_n.jpg

Bryllup hvor utelampe ble til måne
969056_10152932198345254_1333224904_n.jpg

Bertine Zetlits