Den store FOTO-grafitråden

Det er det som er så fint med støvmånezoom; man tar bilder av mennesker uten at de vet at man tar bilde av dem - og DA er de naturlige da. :)
 
Summen blir at jeg synes bildene blir minst like gode (kanskje til og med bedre da det tas flere, og flere gode øyeblikk fanges), fotogleden og kreativiteten har økt voldsomt, og ansiktsutrykkene på bildene blir mer avslappet og mindre preget av at de blir siktet på med et kamera som ser ut som det kan zoome inn på støvpartikler på månen. :p
@Kohe321 OM-D E-M5 har vippbar skjerm, slik at jeg kan gå med kameraet i magehøyde (eller lavere) og ta bilder mens jeg titter ned på kameraet ("street photography style"). Da er det få som ser at jeg tar bilder (folk flest tror vel jeg sjekker previews :)), og da får jeg tatt "candid" bilder hvor folk er naturlige. DET blir det bra bilder av. Jeg misliker portrettfotografering blant annet fordi folk da ikke opptrer naturlig, og da liker jeg ikke bildene heller.

EDIT1: ser at @Loevhagen har delt samme oppfatning mens jeg laget mitt innlegg :)


Eyefix
by iTetragrammaton, on Flickr

EDIT2: nyoperert venstrøye, derav tittelen på bildet :)


Golden child
by iTetragrammaton, on Flickr


Lunch with daddy
by iTetragrammaton, on Flickr
 
Redigert av en moderator:
Har sett litt videos rundt omkring - men det er få som slår denne når det gjelder lys og få fantastiske ting utav "ingenting". :) Anbefales å nyte i fred og ro over en kopp kaffe.

[video=youtube;H2nNxaBA6ss]http://www.youtube.com/watch?v=H2nNxaBA6ss[/video]
 
Jeg har Nikon D700 og D3, bruker disse mye om en annen.
Linser: 16-35 f/4, 50 f1.4, har også en 105mm f/2.8 som jeg låner en del av en kompis

Har i tillegg ett Fuji x100, som jeg bruker alt for sjeldent.

Jeg håper jeg kan prioritere å ta litt bilder fremover, da det den siste tiden har blitt tatt svært lite bilder.

Nå skal det sies at jeg har blitt meget motivert i den siste tiden pga alle de bra bildene som blir postet her, men har prioritert eksamenslesing.
Siste eksamen er på fredag, så vi får håpe jeg er like motivert da :)
 
Jeg hadde ett objekt og ett mål med dagens minifotoekskursjon: Objektet var et parti av elven i Sandved-parken. Målet var å øve meg i korrekt lysmåling og eksponeringstid ved bruk av ND-filter. Jeg har fått meg en Android-app som hjelper med det siste. Gjett om folk på kveldstur stusset og nistirret da de så en person stående midt i elven (riktignok på en liten sandbank/steinbank) over lengre tid - og til alt overmål tok han også bilder av klokken sin...

Det er rom for forbedring, men jeg er sånn passe fornøyd med resultatet.


River
by iTetragrammaton, on Flickr
 
@r_inge Nei, jeg har ikke CPL, har bestilt meg et Haida på eBay. Og et Haida ND1000, da jeg tror det jeg har stinker relativt sett (får utrolig mye støy på "ekstreme" eksponeringstider (10min+) og det er for mye kromatisk abberasjon).

Jeg får vurdere å skifte til et kortere brukernavn for å spare tastaturet ditt :)
 
Redigert av en moderator:
CwPyKgv.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79 og Kohe321
Tøft og sjelden å se såpass langstrakt naturlig åpning i skogen. :) Er dette Abboretet?
 
Tøft og sjelden å se såpass langstrakt naturlig åpning i skogen. :) Er dette Abboretet?

Kan det være et resultat at noen bønder fikk 50 øre pr. tre de plantet etter krigen?? Som en måte å bygge opp lande på, og gjøre det grønt ;) Kan vanskelig se for meg at trærne vokser så rett helt naturlig.