Den største Fortis-tråden

Medlem
1. juni 2022
Innlegg
2
Sted
Øksendal
Diskuter og del gjerne bilde av din Fortis!
Starter tråden med at jeg var hos urmaker og spurte etter Fortis Stratoliner. Klokken ankom og ble pakket ut rett før jeg vandret inn til urmakeren. Skjebne?
6BC17745-99C6-4536-9E02-787567DA9789.jpeg
 
jeg forstår ikke prissettingen;

stratoliner på lenke, direkte fra fortis, inkludert norsk mva og frakt: € 5,300.00 ≈ NOK 52.000,-
fra norsk forhandler: NOK 56.900,-
 
jeg forstår ikke prissettingen;

stratoliner på lenke, direkte fra fortis, inkludert norsk mva og frakt: € 5,300.00 ≈ NOK 52.000,-
fra norsk forhandler: NOK 56.900,-

Tror ikke det egentlig er så rart, og tipper at:

1. Du har rundet litt ned fra reell sum banken din vil trekke deg.

2. Det ble sikkert lagt til en liten margin for valutasvingninger da norsk pris ble satt, og euroen var i tillegg høyere enn i dag.

Dette blir bare synsing fra meg, men jeg tror sikkert man kommer frem til en løsning hos forhandler dersom man viser til prisen på fortis.com :) Og norsk reklamasjonsrett er sannsynligvis bedre enn Fortis' 5-årsgaranti.
 
Har nettopp fått interesse for Fortis, men når jeg søker på nett finner jeg lite her i Norge...Noen som vet om de har gitt seg i Norge?
 
Har nettopp fått interesse for Fortis, men når jeg søker på nett finner jeg lite her i Norge...Noen som vet om de har gitt seg i Norge?

Distributøren har avsluttet samarbeidet med Fortis. Hvorvidt noen av forhandlerne går videre med merket vet jeg ikke, men det ser man nok fort på nettsidene dere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Distributøren har avsluttet samarbeidet med Fortis. Hvorvidt noen av forhandlerne går videre med merket vet jeg ikke, men det ser man nok fort på nettsidene dere.
Takk for svar! Har fått tips om en forhandler som muligens har noen modeller så jeg skal undersøke nærmere :)
 
Testet denne med blå skive, fikk godt inntrykk. Hva er dommen hittil?
Veldig god kvalietsfølelse og lenken er noe av det mest solide jeg har vært borte i (mange skruer og krever litt tålmodighet ved justering). Sellita basert urverk som ser ut til å fungere bra og synes designet skiller seg ut på en positiv måte. Liker spesielt godt størrelsen på 39mm med 50mm lug til lug da det er perfekt for meg. Skruer i lug holes gjør nok skifte av lenke/reim enklere. Kjøpte en Aeoromaster PC-7 også som jeg ikke har rukket å få ut av boksen ennå :) Slenger med et wristshot:
20240322_182251.jpg
 
Veldig god kvalietsfølelse og lenken er noe av det mest solide jeg har vært borte i (mange skruer og krever litt tålmodighet ved justering). Sellita basert urverk som ser ut til å fungere bra og synes designet skiller seg ut på en positiv måte. Liker spesielt godt størrelsen på 39mm med 50mm lug til lug da det er perfekt for meg. Skruer i lug holes gjør nok skifte av lenke/reim enklere. Kjøpte en Aeoromaster PC-7 også som jeg ikke har rukket å få ut av boksen ennå :) Slenger med et wristshot:
Vis vedlegg 364598
Lenken imponerte meg også!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt