Den O store Speedmaster mark II tråden

Etter å ha denne i mitt eie i 2 uker, så har den vært på armen ca.75% av denne tiden.
Begynner virkelig å like det. Uret går meget godt (+1 sek./24t), er meget behagelig på armen og har en hærlig lenke.
Høyden som jeg til å begynne med var skeptisk til, har vist seg å bli et pluss. Dette sammen med kasse formen er nemmlig det som "gjør" dette uret - litt maffig.
Så hva med "racing" skivens oransje detaljer? For meg som også har andre ur med andre farge paletter, så er også dette et pluss, men skulle jeg hatt dette uret som det eneste eller som hoved ur, så hadde jeg nok valgt den mer nøytrale sorte skiven.
Kronografen har blitt brukt mer enn forventet. Både til tidtagning på kjøkkenet og til sjekk av bilens speedometer med tachymetre funksjonen.
Er glad jeg slo til på denne:eek:

33D3AE81-8D92-4D15-92FC-CEF703BF8619_zpsbnipq6jk.jpg
[/IMG]

PS, det har vist seg umulig å gjengi de oransje detaljer korrekt på bilder. I virkeligheten er disse mer rødlig og "flouriserende".
 
Redigert:
Den der representerer noe av det beste fra 70-tallet (design) og i dag (teknologi). Utrolig fet & uvanlig - Keeper @Gin
:cool:
 
Redigert av en moderator:
Etter å ha denne i mitt eie i 2 uker, så har den vært på armen ca.75% av denne tiden.
Begynner virkelig å like det. Uret går meget godt (+1 sek./24t), er meget behagelig på armen og har en hærlig lenke.
Høyden som jeg til å begynne med var skeptisk til, har vist seg å bli et pluss. Dette sammen med kasse formen er nemmlig det som "gjør" dette uret - litt maffig.
Så hva med "racing" skivens oransje detaljer? For meg som også har andre ur med andre farge paletter, så er også dette et pluss, men skulle jeg hatt dette uret som det eneste eller som hoved ur, så hadde jeg nok valgt den mer nøytrale sorte skiven.
Kronografen har blitt brukt mer enn forventet. Både til tidtagning på kjøkkenet og til sjekk av bilens speedometer med tachymetre funksjonen.
Er glad jeg slo til på denne:eek:

33D3AE81-8D92-4D15-92FC-CEF703BF8619_zpsbnipq6jk.jpg
[/IMG]

PS, det har vist seg umulig å gjengi de oransje detaljer korrekt på bilder. I virkeligheten er disse mer rødlig og "flouriserende".

Synes dette er en svært spennende og annerledes klokke, det blir definitivt en tur til AD for å se den live. Savner egentlig en Omega, kanskje det blir denne som skal fylle tomrommet etter en relativt kortvarig affære med DSOTM?
 
Min "2014 Mk II" ble hos meg kun i ca 2 måneder. Uret var grisekult, men "woblingen" fra rotoren i 3330 verket, føltes såpass ekkelt på hånden at uret knapt ble brukt. Ser at senere eiere av det samme uret, også har "flippet" dette videre relativt hurtig.
Synd at Omega valgte å bruke et Valjoux 7750 basert verk, i dette ellers så kule uret.
 
Blåser liv i denne, da lysten på en MkII så til de grader er til stede, først og fremst vintage, og gjerne en birthyear fra 1973. Hvor bør jeg begynne jakten? Og hvor mye bør jeg regne med å måtte punge ut med for et pent eksemplar? Og for all del, hvis noen har en liggende i en skuff, så send gjerne en melding.