Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Noen som har erfaring med å handle Speedy Pro fra Japan via Chrono24?
Har tidligere kjøpt 3 stk nye hos urmaker Christensen og urmaker Larsen i 2015, 2017 og 2019, men alle ble solgt etter ca 1 år her på sonen. Husker jeg betalte 32K, 35K og 42K, men i dag er prisene hinsides (ja, vet at uret er betydelig oppgradert). Selv på bruktmarkedet synes jeg prisene er over det jeg ønsker å betale for en klokke som vil bli brukt sporadisk.
Historien til Speedmaster er historisk og jeg vurderer å få inn en i samlingen igjen. Vil bli brukt i rotasjon med Rolex Explorer 214270 og et par andre i samlingen.
Er mye å velge i på Chrono fra Japan og har forstått at der er ikke brukte klokker the hotteste å selge/kjøpe, så prisene er lavere og utvalget større. De er også over snittet ærlige med å beskrive tilstanden.
Jeg kan fint leve med en som ser brukt ut.
Kan få en i ok tilstand fra Japan til ca kr 35K + mva, som tilsvarer en totalpris på ca. 43-45K ferdig momset inn til landet. Det er da uten boks, men med originale papirer/kort.
Noen som har gjort tilsvarende?
Da ble det omsider bestilt en Speedmaster 3570.50 fra Chrono24. Meget ryddig og hyggelig kjøpsprosess med forhandler fra Japan. Brukt endel tid på å sjekke ut selger, lest tilbakemeldinger (også fra Norge), googlesøk, div forumer osv.. Fikk t.o.m. prutet litt, så med mva. blir ikke totalen så halvgæærn sett ift. de brukte som ligger ute for salg her hjemme. Sendes med DHL og er forventet å bli levert om 7-10 dager.
Blir min 4. Speedmaster og vil brukes i rotasjon med min Rolex Explorer 214270 og et par andre.

Vedlegg

• IMG_0287.png
    IMG_0287.png
    366,4 KB · Visninger: 0
  • IMG_0289.png
    IMG_0289.png
    237,5 KB · Visninger: 0
Da ble det omsider bestilt en Speedmaster 3570.50 fra Chrono24. Meget ryddig og hyggelig kjøpsprosess med forhandler fra Japan. Brukt endel tid på å sjekke ut selger, lest tilbakemeldinger (også fra Norge), googlesøk, div forumer osv.. Fikk t.o.m. prutet litt, så med mva. blir ikke totalen så halvgæærn sett ift. de brukte som ligger ute for salg her hjemme. Sendes med DHL og er forventet å bli levert om 7-10 dager.
Blir min 4. Speedmaster og vil brukes i rotasjon med min Rolex Explorer 214270 og et par andre.
Grattis!

• Liker
Reaksjoner: RemiWM