Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ring meg om en uke eller to når du er lei av den da ;)
Jeg blir aldri lei Tom.

Edit: Ble litt lei nå av remmen. Måtte sette på steinbitremmen farlig fort nå.
Nå er jeg ikke lei :ROFLMAO:

IMG_5695.jpeg
 
Redigert:
Utdrag:

Swiss watchmaker Omega alleged three former employees were involved in a criminal plot that resulted in the sale of a fake Speedmaster at auction for more than $3 million.

The timepiece, an Omega Speedmaster with ‘Broad Arrow’ hands from 1957, was in fact a “Frankenstein” watch, composed of an amalgam of mostly authentic parts from other vintage watches, the Biel, Switzerland-based company said in a statement in response to questions from Bloomberg.

The timepiece sold for just over 3.1 million Swiss francs ($3.3 million) through auctioneer Phillips in November of 2021, the highest price ever paid for a Speedmaster at auction. The watch was purchased by Omega itself, the company said.

A former employee of the Omega Museum and its brand heritage department was among the staffers alleged to have participated, Omega said. That ex-employee “worked in tandem with intermediaries to purchase the watch for the Omega Museum,” arguing to company executives that it “was a rare and exceptional timepiece that would be an absolute must” for Omega’s collection, the company said.
 
Lang åpen artikkel:
Perez er gjest i dagens episode av Scottish Watches.
 
Det ryktes om nok en prisøkning på Omega fra 1. september (kilde: AD).
I så fall bikker vel Speedmaster med safir 100k.


Stemmer dette, betyr det at Swatch Group satser på at salget på de andre varemerkene sine, skal dra seg snart oppover igjen.
Men når man ser på trenden angående konsumering i USA, er det ikke en smart satsing fra Swatch.