Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Veldig positivt overrasket over uncle seiko lenken…! (Kjøpt her på TS seff)
image.jpg

Jeg har en plan å kjøpe en speedy for min 40. bursdag. Er det bedre å kjøpe den har i Norge eller i utlandet? Noe AD som er anbefalt i oslo?

ps. jeg er ikke opprinnelig fra norge <.> mye feil gramatikk.

Jeg har en plan å kjøpe en speedy for min 40. bursdag. Er det bedre å kjøpe den har i Norge eller i utlandet? Noe AD som er anbefalt i oslo?

ps. jeg er ikke opprinnelig fra norge <.> mye feil gramatikk.
Både Thune og Bjerke har Omega, og begge ligger nær hverandre i Oslo sentrum. Jeg har blitt møtt av vennlig personale begge steder, og synes kanskje atmosfæren er hakket mer rolig hos Thune (ofte en del folk hos Bjerke).

Både Thune og Bjerke har Omega, og begge ligger nær hverandre i Oslo sentrum. Jeg har blitt møtt av vennlig personale begge steder, og synes kanskje atmosfæren er hakket mer rolig hos Thune (ofte en del folk hos Bjerke).
Jeg anbefaler også Thune, mer trivelig enn Bjerke og man blir møtt mer konsekvent hyggelig synes jeg.

• Liker
Reaksjoner: Rorschach
Prøvde den på armen hos Urmaker Larsen i Sandvika for et års tid siden når tilfeldigvis var innom senteret. Meget hyggelig betjening der.

I Oslo hadde jeg valgt Bjerke.

• Liker
Reaksjoner: Rorschach
For dere som har lyst å betale 560’ for en Speedy, flott klokke hos Bjerke nå:
IMG_4723.jpeg

Ville heller kjøpt 126508 for 120’ mindre…
(Sorry for dette i Speedy-tråd):
IMG_4722.jpeg

• Elsker
Reaksjoner: GrimReaper og McQ
Faktisk Moonshine- gold (men «kun» 18):ROFLMAO:
Vis vedlegg 348736
24 blir vel for mykt?
Ja, selvfølgelig tuller jeg der.
24ct er litt mykt som du sier og ikke tilpasset til alle typer smykker.
Det hadde vært veldig fort skadet på en klokke kasse, uten å nevne problematikken med stål barettene og spesielt ikke tilegnet til en lenke.
18ct er 75% gull og resten er ofte fordelt med kobber og sølv.
Palladium (som er sølvaktig farge, hardere enn Platinum og holder godt fargen sin) er nå billigere enn gull faktisk.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Ja, selvfølgelig tuller jeg der.
24ct er litt mykt som du sier og ikke tilpasset til alle typer smykker.
Det hadde vært veldig fort skadet på en klokke kasse, uten å nevne problematikken med stål barettene og spesielt ikke tilegnet til en lenke.
18ct er 75% gull og resten er ofte fordelt med kobber og sølv.
Palladium (som er sølvaktig farge, hardere enn Platinum og holder godt fargen sin) er nå billigere enn gull faktisk.
Tipper Moonshine er utvinnet av Omega i en av deres gullgruver på Månen. Dyr fraktkostnad pga gullvekta, derav den høye prisen.

@Phenix På bilder syns jeg Speedy er kulere enn Daytona, men live tror jeg faktisk 126508 vinner. Også kan den dusjes med!

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Hammerfjord og Phenix
Tipper Moonshine er utvinnet av Omega i en av deres gullgruver på Månen. Dyr fraktkostnad pga gullvekta, derav den høye prisen.

@Phenix På bilder syns jeg Speedy er kulere enn Daytona, men live tror jeg faktisk 126508 vinner. Også kan den dusjes med!
Speedmaster Pro er 10atm/100m tett.
Ikke mange som oppfatter det, men det er sant.
Da er det lov å dusje litt med din ny Speedmaster Gold.
Spørs om du tør...
Barettene kan fortsatt ruste :D

For min del, dusjer jeg med konen, og sparer meg for å bruke min Speedo-Pro for månelandings manøveren i fuktige tilstander.
IMG_20230602_152412101.jpg

• Liker
Reaksjoner: Genta