Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Det er helt vel ikke så lenge til noen skal prøve å flippe plastdingsene sine, med begrunnelse om mulig prisoppgang fra Swatch :mrgreen:
Swatch group har stelt til mye krøll etter at de overtok Omega.
Nå må man bl.a. gå via utvalgte AD´er for å få tak i deler mens man før kunne benytte uavhengige leverandører.
Prisen på deler har ikke gått ned etterpå, for å si det sånn..

Jeg er i utgangspunktet litt fan av Omega, og det er det merket som er suverent best representert i klokkeboksen min, men jeg kjenner faktisk på en gryende misnøye nå.
Det tøvet Swatch group drev (og driver) med ang. Moonswatch skaper avsmak hos meg, og begynner å bli betegnende for merket etter min mening.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Fant innlegget her:
Det samme gjelder Kiwi.
Neida, innlegget mitt må leses i sammenheng med tråden forøvrig. Reaksjonene på innlegget du linker til kan også være et hint til faktisk budskap;)

Vanlig Moonwatch (SS) kan fort passere 100k i dette tempoet. 91900,- nå. :oops:

Er 80 de nye 90? :unsure:
1675262244618.png

• Haha
Reaksjoner: mph90
Det samme gjelder Kiwi.
Neida, innlegget mitt må leses i sammenheng med tråden forøvrig. Reaksjonene på innlegget du linker til kan også være et hint til faktisk budskap;)
Sov nok litt i timen der, ja.. :sleep:

Uansett, Omega har begynt å bli altfor dyre, og nå har selv jeg fått en bitteliten følelse av at de har begynt å bli bittelitt ukule også.
Fortsatt nokså kule, men pendelen har begynt å bevege seg litt for meg.
Hyping og kunstig prissetting for å forsøke å skape en slags eksklusivitet tiltaler meg rett og slett ikke.
Sorry, Swatch group :mad:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
  • Liker
Reaksjoner: MVAukjent
2,5år er lenge å vente, men venter man på noe godt er det til slutt greit :)

Første moderne Omega i samlingen så ett artig tilskudd. Orginal remmen er veldig stiv så bestile lenke. Digger den, men mikroskruene på den er veeeldig små

Regn og grått vær ga ikke noe bra bilde, håper på sol fremover

Vedlegg

• 20230415_115532.jpg
    20230415_115532.jpg
    160,6 KB · Visninger: 0
2,5år er lenge å vente, men venter man på noe godt er det til slutt greit :)

Første moderne Omega i samlingen så ett artig tilskudd. Orginal remmen er veldig stiv så bestile lenke. Digger den, men mikroskruene på den er veeeldig små

Regn og grått vær ga ikke noe bra bilde, håper på sol fremover
Gratulerer! Einig med skruene. Var styr å korte ned...

• Liker
Reaksjoner: icejeep