Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Bestilte to remmer fra Omega som jeg fikk hentet i dag. Rød og en tilsvarende rem i grønn. Kjekt med litt farger til sommeren. Venter nå på en grå alligatorrem som jeg gleder meg til.
IMG_7037.jpg
 
image.jpg


Plukket opp en ny Speedmaster 3861 med safirglass her om dagen. Har også eid den forrige, 1861 med Hesalite. Den nye modellen er mye finere. Lenken fremheves av mange. Er enig i at den er mye mer komfortabel, og også penere. Og gjør at klokken ikke bærer like stort. 20-15 tapering er kanskje litt mye, personlig tror jeg 20-16 kanskje hadde vært bedre. Skiven er også en vesentlig oppgradering. Mattere sort og med step dial gjør at denne har et langt mer eksklusivt uttrykk.

Ellers er det fortsatt en stor klokke for meg, jeg bruker mest dressklokke i 38-39mm området og da blir det litt uvant. Men den er nok ikke for stor. Venter uansett å få inn en Daytona til høsten - som er en av mine definitive sportsklokke grails - og da spørs det om ikke Moonwatch´n ryker ennå en gang... Så får den være en flott vente-pølse-krono til over sommeren:)
 
Redigert:
Noen som har fått den nye snoopy klokken enda? Fikk beskjed om at min skulle komme i Q2 men har ikke hørt noe mer etter det. Har det kommet noen til Norge enda?
 
Fikk prøve den nye versjonen av Måneklokken i dag.

Uret lå meget fint på håndleddet. Lenken er meget god å ha på - fjærlett. Utrolig behagelig kasse - tilnærmet vektløs!
1620142615271.png

(Sammenlignet med uret jeg bar, Exp II 42mm, i det minste)

Men er det for mye bling i midtleddene, mon tro? Og hvorfor må den koste så mye.........?
 
Hei!
Hva må man forvente å betale for en reduced i dag? Husker de lå til 10-15 papp...

PM gjerne om noen skal selge (gull/tt eller ss)
 
Er det noen her inne som har kjøpt UncleSeiko sin repro av 1450 lenken?

Jeg ser han har tatt seg friheten å redesigne endlinksene. De minner mer om 633 endlinks.
FB4B879C-0BCB-4CC7-9461-B4E159A41BF6.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Det høres ikke bra ut. Kan du utdype noe mer?

Dette er jo en vintage remake. Det gjør at den er pyslete. Hollow end links. Claspen er også veldig lite robust. Synes heller ikke fit er særlig bra. Nå er jo lenka billig, så jeg klandrer ikke Uncle Seiko. Men den blir ikke brukt av meg.
 
Dette er jo en vintage remake. Det gjør at den er pyslete. Hollow end links. Claspen er også veldig lite robust. Synes heller ikke fit er særlig bra. Nå er jo lenka billig, så jeg klandrer ikke Uncle Seiko. Men den blir ikke brukt av meg.
Hvis den har hollow end links, er det ikke 1450-remake du har, men 1171.
 
Hvis den har hollow end links, er det ikke 1450-remake du har, men 1171.

Joda. 1450 lenke. Fikk den for bare noen uker siden. Nye type end links ble det skrytt over på nettsiden. Mulig det er lenka som er hollow. Det var skuffende hele greia. Mulig den ble kastet og :ROFLMAO:
 
Joda. 1450 lenke. Fikk den for bare noen uker siden. Nye type end links ble det skrytt over på nettsiden. Mulig det er lenka som er hollow. Det var skuffende hele greia. Mulig den ble kastet og :ROFLMAO:
Hvis du ikke har hevet den, men planlegger så, kan du hive den i retning meg, så skal jeg ta den nærmere i øyesyn ;)