Den o' store Omega Speedmaster-tråden

img-SPMoonwatchCal3861-vueC-large_1.jpg


Min take på nylanseringen med priser og full oversikt :)

 
Liker den nye godt. Er ikke i markedet for en ny Speedmaster men hvis jeg var det hadde jeg gått for denne fremfor den "gamle" uavhenging av prisforskjellen.
 
Jeg er skeptisk til lenka (selv om lenke og lås ser veldig bra ut). Jeg har en onkel Seiko 1171 og den smalner fra 20-16mm, noe som er alt for mye etter min smak. Gjør at klokka ser klumpete ut. Spennende å se hvordan den nye ser ut på ordentlig.
 

Vedlegg

  • 71CF928D-38EB-4D77-AD25-B5BDFC3953B5.jpeg
    71CF928D-38EB-4D77-AD25-B5BDFC3953B5.jpeg
    278 KB · Visninger: 0
Som @Jon Henrik skriver i sin artikkel så er det kun safir-versjonen og de i gull som har applied logo. I tillegg leser jeg på Hodinkee: The bracelet is one of the places in which you can see small differences between the Hesalite and sapphire models – on the sapphire model, the intermediate links are mirror polished, however they're matte-finish on the Hesalite model.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken og Jon Henrik
Prisen gjør den helt uaktuell for min del dessverre. Helt vilt at man kunne få disse for godt under 40k hos AD for bare et par år siden. Jeg frykter Omega skyter seg selv i foten med den nylige prisgallopen. Det var jo relativt hyggelige priser som gjorde Omega veldig kurrant tidligere.
 
Synes den nye Speedy’n er flott, men den er blitt dyr. Om den er for dyr vet jeg ikke, men jeg har vanskelig for å se at den blir like populær som sin forgjenger - nettopp på grunn av prisen.

Omega skrur opp prisene, men prisoppgangen reflekteres i hvert fall i produktutvikling - i motsetning til visse andre produsenter...

Foreløpig holder jeg en knapp på denne :mrgreen:

9F288D51-2360-4DFD-A168-747041E85EC7.jpeg
 
Prisen gjør den helt uaktuell for min del dessverre. Helt vilt at man kunne få disse for godt under 40k hos AD for bare et par år siden. Jeg frykter Omega skyter seg selv i foten med den nylige prisgallopen. Det var jo relativt hyggelige priser som gjorde Omega veldig kurrant tidligere.
Kvitteringen er litt falmet, men man kan fremdeles se hva jeg betalte for en skvett ny sapphire sandwich for 10 år siden.
1609921033672.png
 
Ser ut som en flott oppgradering, og utvilsomt en flott klokke. Men, må føye meg under resten her som påpeker prisnivået. Skjønner at dette er en helt annen klokke enn forrige generasjon, men er redd Omega priser seg litt ut av markedet her. Husker da jeg kjøpte min ST1 i desember 2017, som den gang kostet rundt 52k og ble regnet som en «svindyr» Speedy.
 
Speedy er en nydelig klokke. Den er også helt uten den prestisjen som f.eks Rolex gir, og samtidig så masseprodusert at jeg ikke forstår hvordan de skal klare å forsvare en nær tredobling av prisen på ca. ti år (jeg ga rundt 27 for min i 2012).
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas