Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ser ut som den endelig har fått en krone det går an å trekke klokken med.

Speedy kroner.jpg

Plastdelen det refereres til byttes til metall i safirglass-versjonen av estetiske hensyn, på tross av at delen i nylon visstnok skal være av høyere kvalitet på grunn av bedre friksjon og mindre slitasje :)

Delrin® acetal homopolymer (Polyoxymethylene POM) is the ideal material in parts designed to replace metal. It combines low-friction and high-wear resistance with the high strength and stiffness such applications require. It provides a wide operating temperature range (-40 °C to 120 °C) and good colorability.

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Synes de virkelig har gjort flotte endringer og den er nær 100% i mine øyne. Lenke med taper, nytt verk, flott dial med applied logo, dot over 90. Mye å like her. Om prisen er verdt det dobbelte av hva jeg betalte for forrige utgave i 2018 kan jo diskuteres men den er uansett flott.

Synes de virkelig har gjort flotte endringer og den er nær 100% i mine øyne. Lenke med taper, nytt verk, flott dial med applied logo, dot over 90. Mye å like her. Om prisen er verdt det dobbelte av hva jeg betalte for forrige utgave i 2018 kan jo diskuteres men den er uansett flott.

Ja, for min del så blir det nok prisen som gjør at jeg ikke kjøper denne. Alt det andre liker jeg. Heldigvis har jeg en Speedy med 1861, men det er jo synd for de som ikke har sett lyset enda at inngangsbilletten til Speedmaster-klubben har blitt såpass dyr de siste årene.

Frisk pris for den nye, ja, selv om endringene er veldig kule. Betyr vel at bruktprisene på gamle modeller vil (fortsette å) stige.

Liker den nye godt. Er ikke i markedet for en ny Speedmaster men hvis jeg var det hadde jeg gått for denne fremfor den "gamle" uavhenging av prisforskjellen.

Jeg er skeptisk til lenka (selv om lenke og lås ser veldig bra ut). Jeg har en onkel Seiko 1171 og den smalner fra 20-16mm, noe som er alt for mye etter min smak. Gjør at klokka ser klumpete ut. Spennende å se hvordan den nye ser ut på ordentlig.

Som @Jon Henrik skriver i sin artikkel så er det kun safir-versjonen og de i gull som har applied logo. I tillegg leser jeg på Hodinkee: The bracelet is one of the places in which you can see small differences between the Hesalite and sapphire models – on the sapphire model, the intermediate links are mirror polished, however they're matte-finish on the Hesalite model.

• Liker
Reaksjoner: Kraken og Jon Henrik