Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Blir aldri lei av denne. :)
15883427686944811737616214624156.jpg
 
En rask opptelling sier 7 Speedmastere av forskjellig type. Har ingen nå, men har veldig lyst på en :oops:
 
Apollo 50-års jubileumsutgaven og Speedy Tuesday 2 kan nå kjøpes fra urverket.no.
Har lagt merke til at disse klokkene annonseres til høyere priser på bruktmarkedet. Potensielle kjøpere kan spare seg noen kroner nå ser det ut som.


 
Forslag til hvor en Omega Speedmaster Schumacher Edition kan serves? Falt i bakken, mistenker dessverre ødelagte deler da den ikke fungerer lenger... :rolleyes:
 
Apollo 50-års jubileumsutgaven og Speedy Tuesday 2 kan nå kjøpes fra urverket.no.
Har lagt merke til at disse klokkene annonseres til høyere priser på bruktmarkedet. Potensielle kjøpere kan spare seg noen kroner nå ser det ut som.


Jeg tror alle urverkets priser på ikke-lagerførte varer må tas med en stor klype salt.
Prisene de oppgir er basert på veiledende pris hos produsentene, og vil sikkert i mange tilfeller være rimeligere enn hos forhandlere, men for populære, limiterte, utsolgte modeller har jeg lite tro på at de vil ta seg mindre betalt enn det det sannsynligvis vil koste de å oppdrive klokken(e).
I tillegg har flere av deres siste nyheter blitt lagt ut til en oppgitt pris som er milevis unna veiledende pris.
Se for eksempel på nye tillegg av Zenith-klokker. Flere tourbilloner til 1/10 av veiledende.
 
Jeg tror alle urverkets priser på ikke-lagerførte varer må tas med en stor klype salt.
Prisene de oppgir er basert på veiledende pris hos produsentene, og vil sikkert i mange tilfeller være rimeligere enn hos forhandlere, men for populære, limiterte, utsolgte modeller har jeg lite tro på at de vil ta seg mindre betalt enn det det sannsynligvis vil koste de å oppdrive klokken(e).
I tillegg har flere av deres siste nyheter blitt lagt ut til en oppgitt pris som er milevis unna veiledende pris.
Se for eksempel på nye tillegg av Zenith-klokker. Flere tourbilloner til 1/10 av veiledende.
Ok, jeg trodde kanskje noen forhandlere hadde solgt unna klokker til gråmarkedet pga redusert omsetning nå for tida. Hadde jeg hatt 60.000 til overs så skulle jeg prøvd å bestille en ST2 og se hva som skjedde :)
 
Screenshot 2020-05-20 at 09.31.25.png



Er litt sugen på en Speemaster 57 60th LE. Vil helst kjøpe av AD, men er vel svært lite trolig at noen AD'er i Norge har denne inne da det er en Limited edition fra 2017. Alternativt kan man kjøpe brukt, men har sjekket litt her på tiddsonen og finn og det virker å være veldig få av denne typen i omløp.

Den man står igjen med da er urverket som virker å kunne skaffe denne (60k) via sitt nettverk. Hva tenker dere ? er det andre alternativer eller det beste kanskje å smøre seg med tålmodighet og se om det dukker opp noe her inne ?
 
Fikk lyst på en x-33 nå, haha

Apropos det så tåler denne episoden å sees igjen. Litt om designet av x-33. Og steike, den Submarineren! Vært både på havets bunn og i verdensrommet.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica