Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Litt historie :)

To generasjoner Speedmastere, en 105.012-66, kaliber 321 og en 35th aniv. Apollo XI med 1861:

93F8698D-B913-431D-9820-507A992B7C3F.jpeg

E504CD65-B84C-43DB-8689-A45AB3F14E3A.jpeg

Dagens og gårsdagens respektive.

Dekker hverandre fint, og mye i bruk.

Redigert:
Fikk lyst på en x-33 nå, haha

Apropos det så tåler denne episoden å sees igjen. Litt om designet av x-33. Og steike, den Submarineren! Vært både på havets bunn og i verdensrommet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Ha, ha - branded for seiling til havs og 5BAR. Like teit som denne regattamodellen som tåler kun 3BAR.

Det er synd de ikke "følger opp" med 100 meter WR - men designet var jo relativt snasent.

Føler dette er litt som Woody Allen-filmer, du liker eller hater det akkurat som med Omega limited editions.

Personlig er jeg glad for at noe gjør noe annet enn den super-etablerte eliten som for meg gjør absolutt nada, kanskje forandrer en bezel en tanke eller gjør noe grønt slik at hele verden går helt agurk og kjøper 50.000 over listepris.

Nei - kule limited editions med farge- og materiallek - eg likar!

Redigert:
Det er allerede så mange versjoner av både Speedmaster og Seamaster at jeg personlig ikke har noe problemer om de utgir 2 eler 200 til - da det er for mange for lenge siden. Enig med deg at enkelte ser snasne ut. Skulle bare ønske Omega også la "form follows function" til grunn ved alle utgivelsene. Panerai (Luminor Due) viser at Omega ikke er alene. Men, når alt kommer til alt så betyr det ikke noe i en praktisk verden. Folk kjøper det de vil heldigvis - slik det skal være. :)

• Liker
Reaksjoner: Hreple
Syns klokken er temmelig rå. I mine øyne er dette kult krydder – ikke noe som trenger å gi noe mening hverken funksjonelt eller "klokkefilosofisk".

Generelt syns jeg klokkeverdenen (inkl. entusiaster) har blitt litt for selvhøytidelig de seneste årene ;)

• Liker
Reaksjoner: Hreple
Generelt syns jeg klokkeverdenen (inkl. entusiaster) har blitt litt for selvhøytidelig de seneste årene ;)

Må si meg enig her. Veldig opptatt av tool watch spesifikasjonene, samtidig som de får mark av hairlines.

EDIT: Når det gjelder denne spesifikke modellen, var den for meg grei nok. På framsiden. Baksida derimot var helt rå, fantastisk innsyn til, og finish på 1865-verket.

Redigert: