Den o' store Omega Speedmaster-tråden


Stemmer dette, betyr det at Swatch Group satser på at salget på de andre varemerkene sine, skal dra seg snart oppover igjen.
Men når man ser på trenden angående konsumering i USA, er det ikke en smart satsing fra Swatch.
Ja, lykke til med den der, Swatchgroup. Jøsses. Blir interessant å se hvordan det går for dem.
 
Ja, lykke til med den der, Swatchgroup. Jøsses. Blir interessant å se hvordan det går for dem.

Mulig at optimismen kom derfra.

"The Speedmaster Moonwatch model, which retails for about $7,000 and is lionized for being the first watch worn on the moon, increased sales in Omega stores by more than 50% since the launch of the $250 MoonSwatch in March..."

Jeg antar at de bare fikk tilgang -ved bredere promotering- til en ny kundekrets som ikke var kjent med Speedmaster'n.
Markedet har ikke vokst pga økt konsumering skapt av økende økonomi/industrivekst/inntekt og synkende inflasjon/renter.
Da er trenden midlertidig til markedet blir mettet.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
DSC09171.jpeg
 
Jeg har en plan å kjøpe en speedy for min 40. bursdag. Er det bedre å kjøpe den har i Norge eller i utlandet? Noe AD som er anbefalt i oslo?

ps. jeg er ikke opprinnelig fra norge <.> mye feil gramatikk.
 
Jeg har en plan å kjøpe en speedy for min 40. bursdag. Er det bedre å kjøpe den har i Norge eller i utlandet? Noe AD som er anbefalt i oslo?

ps. jeg er ikke opprinnelig fra norge <.> mye feil gramatikk.
Både Thune og Bjerke har Omega, og begge ligger nær hverandre i Oslo sentrum. Jeg har blitt møtt av vennlig personale begge steder, og synes kanskje atmosfæren er hakket mer rolig hos Thune (ofte en del folk hos Bjerke).
 
Både Thune og Bjerke har Omega, og begge ligger nær hverandre i Oslo sentrum. Jeg har blitt møtt av vennlig personale begge steder, og synes kanskje atmosfæren er hakket mer rolig hos Thune (ofte en del folk hos Bjerke).
Jeg anbefaler også Thune, mer trivelig enn Bjerke og man blir møtt mer konsekvent hyggelig synes jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rorschach
Prøvde den på armen hos Urmaker Larsen i Sandvika for et års tid siden når tilfeldigvis var innom senteret. Meget hyggelig betjening der.

I Oslo hadde jeg valgt Bjerke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rorschach
For dere som har lyst å betale 560’ for en Speedy, flott klokke hos Bjerke nå:
IMG_4723.jpeg

Ville heller kjøpt 126508 for 120’ mindre…
(Sorry for dette i Speedy-tråd):
IMG_4722.jpeg
 
  • Elsker
Reaksjoner: GrimReaper og McQ